۱۵۳ مرکز اورژانس اجتماعی امسال در کشور راه اندازی می شود

۱۵۳ مرکز اورژانس اجتماعی امسال در کشور راه اندازی می شود
مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۵۳ مرکز اورژانس اجتماعی امسال در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمد نفریه روز سه شنبه در همایش بهزیستی و رسانه در استان ایلام اظهار داشت: تاثیرگذاری این مراکز در ارائه مشاوره های روان شناسی و مددکاری به خانواده ها و به ویژه گروه های در معرض خطر بسیار مثبت بوده و این سازمان گسترش آنرا در سراسر کشور در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی برنامه دارد شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت را به مراکز اورژانس اجتماعی مجهز کند و در این راستا تا پایان امسال ۱۵۳ مرکز اورژانس اجتماعی در اقصی نقاط کشور ایجاد می شود.

مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یکی از مهم ترین تاثیرات این مراکز را در رسیدگی به نیازهای فوری افراد متقاضی عنوان کرد و یادآور شد: هرچه بتوانیم دامنه فعالیت های مراکز اورژانس اجتماعی را گسترش دهیم، می توان خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه کرد.

نفریه تاکید کرد: یکی از موفقیت های سازمان بهزیستی در طول سالیان اخیر کاهش نرخ طلاق بوده به طوریکه نرخ آن با انجام مداخلات مختلف روانشناسی و مددکاری ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی جمع آوری معتادان متحاجر را با توجه به تاثیر بسیار منفی که بر روحیات مردم بر جا می گذارند را از مشکلات شهرهای کشور برشمرد و گفت: ۱۶ مرکز در استان های مختلف برای نگهداری این افراد تاکنون تاسیس شده و باید آنرا در سراسر کشور گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید


telegram2 files