خانواده‌ها کودک آزاری جنسی را پنهان نکنند

خانواده‌ها کودک آزاری جنسی را پنهان نکنند

 رئیس اورژانس اجتماعی کشور از خانواده ها خواست تا کودک آزاری جنسی کودکان خود را پنهان نکنند و گفت: متاسفانه برخی موارد کودک آزاری جنسی در خانواده ها پنهان می ماند.

 

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا, حسین اسدبیگی افزود: خانواده ها کمتر اجازه می دهند که کسی از کودک آزاری جنسی فرزندشان مطلع شود و خودشان موضوع را حل و فصل می کنند و مایل نیستند ارگان های دولتی مانند اورژانس اجتماعی در این زمینه مداخله کند.
وی یادآور شد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۰۱ مورد کودک آزاری به واحدهای سیار اورژانس اجتماعی ، دو هزار و ۷۶۵ مورد کودک آزاری به مراکز مداخله در بحران (مراکز حضوری) اورژانس اجتماعی و ۱۳ هزار و ۷۲۶ کودک آزاری به خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اطلاع داده شد.
وی تصریح کرد: از دو هزار و ۷۶۵ مورد گزارش شده کودک آزاری به مراکز حضوری اورژانس اجتماعی ، ۸۰ کودک مورد سوء استفاده جنسی و ۲۴ کودک هم مورد سوء استفاده و هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و تعداد پسر و دختر مورد سوء استفاده جنسی ، برابر بوده به آن معنا که پسران نیز در معرض تهدید سوء استفاده جنسی قرار دارند.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور تاکید کرد: چهاردرصد از دو هزار و ۷۶۵ مورد گزارش شده کودک آزاری به مراکز حضوری اورژانس اجتماعی مورد آزار جنسی و جسمی قرار گرفته بودند و ۸۰۰ نفر از آنان نیز مورد آزار کتک قرار گرفته بودند.
اسدبیگی افزود: ۱۱٫۲ درصد موارد اورژانس آسیب های اجتماعی گزارش شده به مراکز سیار اورژانس اجتماعی و هشت درصد موارد گزارش شده به خط تلفنی ۱۲۳ را موارد کودک آزاری تشکیل می دهند. ۲٫۳ درصد موارد گزارش شده کودک آزاری به خط تلفن ۱۲۳ مربوط به کودک آزاری های جنسی بوده است.

بیشتر بخوانید


telegram2 files