راه اندازی ۹ کلینیک سلامت خانواده

راه اندازی ۹ کلینیک سلامت خانواده در سال آینده عملی می شود. اطهره نژادی در نخستین همایش تخصصی خانواده که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد، افزود: این طرح در راستای ایجاد امنیت و آسایش بیشتر خانواده ها در دانشگاه های علوم پزشکی کشور راه اندازی می شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود: در کلنیک های سلامت، خدمات حقوقی، روان شناسی و مشاوره در اختیار مراجعه کنندگان قرار خواهد گرفت.

به نقل از ایرنا، نژادی مصون سازی خانواده ها در برابر آسیب های و تهدیدات فضای مجازی را از دیگر برنامه های این نهاد دانست و گفت: برای تحقق این برنامه سامانه تعاملی ۱۰۱ در سال جاری جهت بیان مشکلات خانواده ها از طریق پیامک راه اندازی شد. او با بیان اینکه آسیب های اجتماعی زنان در کشور روند روبه رشدی دارد، اظهار کرد:این در حالی است که بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید الگوی یک خانواده متعادل و پایدار در کشور نهادینه شود که ضروری است در این حوزه بیش از پیش تلاش شود.

او در ادامه بیان داشت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت بهداشت و درمان کشور، مقرر شد تا سال آینده کلنیک های سلامت خانواده در تمام مراکز استان های کشور به شکل کلی تشکیل شوند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به نقش خانواده در توسعه پایدار جوامع، خاطرنشان کرد: امید است تا برگزاری چنین همایش هایی بتوان در روند برنامه ریزی و اجرای برنامه ها در کشور گام مهمی برداشته شود تا در نهایت با تحقق خانواده متعادل شاهد شکل گیری توسعه پایدار در کشور باشیم.

نخستین همایش تخصصی خانواده متعال و توسعه پایدار روز دوشنبه(۲۱ دی ماه) با حضور مسئولان، روسای دانشگاه ها و اقشار مختلف زنان این استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.


telegram2 files