مرکز مشاوره دانشگاه، راهگشای دانشجویان در موارد خاص

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از موفقیت مراکز مشاوره دانشگاه در رفع مشکلات بیش از نیمی از دانشجویان با مشکلات خاص خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نجف طهماسبی پور در نشست تخصصی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه‌ شهید رجایی برگزار شد گفت: اگر قرار است، مراکز مشاوره به عنوان بازوی قدرتمند در دانشگاه‌ها ایفای نقش کنند مهمترین وظیفه آنها پیشگیری است.

وی افزود: معمولا دانشجویان زمانی به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده می شوند که در شرایط خاص و بحرانی قرار داشته باشند بنابراین باید قبل از ورود دانشجویان به کمیسیون موارد خاص کاری کنیم که دانشجویان به این کمیسیون راه پیدا نکنند.

معاون دانشجویی تربیت دبیر شهید رجایی افزود: پیشنهاد می شود زمانی که دانشجو یک ترم مشروط شد وی را فراخوانده و برمبنای موارد روانشناسی وارد عمل شود. تجربه به ما نشان داد، از سال گذشته دانشجویانی که دو ترم متوالی مشروط شده‌اند را به مراکز مشاوره ارجاع دادیم. آنها مورد بررسی قرار گرفتند بیش از ۵۰ درصد این دانشجویان به کمیسیون ارجاع داده نشدند و مشکلات آنها حل شد.

طهماسبی پورادامه داد: تعامل استاد و دانشجو نیاز امروز کشور ما است و می‌تواند از بروز برخی از مشکلات پیشگیری کند. متاسفانه تعامل استاد و دانشجو در بسیاری از دانشگاه‌ها وجود ندارد اگر این تعامل وجود داشته باشد، شاید دیگر نیازی به بسیاری از کمک ها که بعد از ارجاع دانشجو به کمیسیون قرار است انجام بگیرد، نباشد.

وی با اشاره به اساتید جدید الورود افزود: برخی از این اساتید با مباحث روان شناسی و تربیتی آشنایی کافی ندارند، وظیفه ما به عنوان مشاور و روانشناس دراین قسمت پررنگ تر است که در کنار آنها با ارائه مسائل بهداشت روان دانشجویان جهت پیشگیری از مسایل و مشکلات کمک کنیم چون وقتی مشکل رخ دهد باید هزینه های بیشتری برای حل آن صرف کنیم.


telegram2 files