آماده سازی روانشناختی ورزشکاران با تشکیل انجمن روانشناسی ورزشی

آماده سازی روانشناختی ورزشکاران با تشکیل انجمن روانشناسی ورزشی

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان آماده سازی روحی و روانی ورزشکاران را دارای اولویت دانست و گفت: تدوین آئین نامه انجمن تخصصی روانشناسی ورزشی ایران حرکتی عالمانه بود که در ورزش شکل گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید نصرالله سجادی در مراسم اعلام رسمی تشکیل وآغاز فعالیت انجمن تخصصی روان شناسان ورزشی ایران که عصر امروز در محل سالن همایش های وزارتخانه برگزار شد، فعالیت های روانشناسی در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: هیچگاه به صورت جدی به این مسئله ورود نشده بود.

وی با بیان این که نیاز به روانشناسی ورزشی باید به صورت تخصصی دنبال شود، افزود: بخشی ازکارهایی که تا کنون انجام شده از روی علاقه مندی و بخشی دیگر در فدراسیون ها و یا در کاروان های اعزامی به رویدادهای مهم ورزشی انجام شده است که باید ساختارمند می شد.

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان آماده سازی روحی و روانی ورزشکاران را دارای اولویت دانست و گفت: تدوین آئین نامه انجمن تخصصی روانشناسی ورزشی ایران حرکتی عالمانه بود که در ورزش شکل گرفت که باید مدت ها پیش در دستورکار قرار داده می شد.

سجادی با اشاره به این نکته که این انجمن در سراسر دنیا تحت نظر بخش پزشکی ورزش فعالیت می کند، افزود: لذا در اساس نامه فدراسیون پزشکی ورزشی باید اصلاحات جزئی صورت گیرد تا با استفاده از راهکارهایی، این انجمن تحت نظر فدراسیون قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری از آغاز به کار جدی انجمن روانشناسی ورزشی ایران، خاطرنشان کرد: برای این امر راهکارهایی که ثبت و ماندگار شود نیاز است و امیدوارم جامعه ورزشی ما در همه سطوح از فعالیت های آن بهره لازم را ببرد.

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی در پایان گفت: باید تلاش کنیم تا به جامعه ورزشی خدمات بیشتری ارائه دهیم و امیدوارم با کمک هم و با کار و علاقه مندی بیشترخلائی که در دوره ای که این ساختار شکل نگرفته بود جبران شود.


telegram2 files