دانشجویان دانشگاه آزاد مشکل گذراندن کارورزی ندارند

دانشجویان دانشگاه آزاد مشکل گذراندن کارورزی ندارند

مدیر گروه دکتری روانشناسی واحد علوم تحقیقات گفت: مرکز مشاوره روانشناختی این واحد با ایجاد کردن امکان برگزاری دوره های کارورزی، از صرف هزینه های میلیونی و حضور دانشجویان در دیگر مراکز درمانی جلوگیری می کند.

حسن احدی در گفتگویی با خبرنگار مهر گفت: دانشجویان مقطع دکتری رشته روانشناسی ملزم به گذراندن ۷۰۰ ساعت کارورزی هستند که مرکز مشاوره روان شناختی این دانشگاه زمینه حضور دانشجویان برای انجام کارورزی را فراهم آورده است.

وی اظهار کرد: براساس ضوابط دانشگاه آزاد تمامی دانشجویان مقطع دکتری علاوه بر گذراندن دوره کارورزی، ملزم به ارائه دو مقاله با همراهی استاد راهنمای خود، برگفته از رساله دکتری می باشند.

مدیر گروه دکتری روانشناسی واحد علوم تحقیقات همچنین اضافه کرد: از جمله مسائلی که محققان این گروه آموزشی در دانشگاه آزاد در حال انجام پژوهش هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی روش های نوین آموزش و پرورش، ایجاد بستر مناسب برای  تحصیل کودکان در مدارس استاندارد، مسائل حوزه سلامت چون دیابت نوع دو، عوامل روانی ایجاد سرطان و روش های درمانی آن و… .

در ادامه وی به تداوم برگزاری کارگاه های مختلف از جمله اعتیاد پژوهی و چگونگی برخورد با سالمند آن اشاره کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات با همکاری دانشگاه بین المللی آزاد کیش در سال ۹۵ اقدام به برگزاری کنگره بین المللی رشد خواهد کرد که اکنون بعضی از مراحل اخذ مجوز از معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد را پشت سر گذاشته است.

مدیر گروه روانشناسی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: مرکز درمانی روانشناسی واحد علوم و تحقیقات برای پذیرفتن مراجعان خارج از سیستم دانشگاه آزاد نیز برنامه هایی را در نظر دارد.

احدی همچنین افزود: این گروه با برنامه ریزی برای دعوت از  اساتید مطرح بین المللی برای شرکت در کارگاه ها و نیز تدریس در نیمسال های آتی تحصیلی، در تلاش است به جایگاه مد نظر خود، در سطح آسیایی دسترسی یابد.


telegram2 files