“توضیحاتی درباره گذراندن دوره کارورزی” از زبان مشاور عالی سازمان نظام

“توضیحاتی درباره گذراندن دوره کارورزی” از زبان مشاور عالی سازمان نظام
به گزارش میگنا دکتر محمد حاتمی، با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، درباره نحوه گذراندن دوره کارورزی، گفت: فارغ‌التحصیلان روان شناسی و مشاوره نه تنها نباید برای گذراندن دوره کارورزی، پولی پرداخت کنند؛ بلکه شایسته آن است که از درآمد حاصل از ارایه خدمات کارورزی، سهمی را دریافت کنند.
مشاور عالی و معاون امور کمیسیون‌ها و نظارت حرفه‌ای سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، که به دعوت دانشگاه آزاد واحد تنکابن جهت سخنرانی، جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره در این دانشگاه حضور یافته بود، درباره پرسش دانشجویان درباره سرانجام نحوه گذراندن دوره کارورزی، توضیح داد: ‌
شورای مرکزی سازمان آیین‌نامه کارورزی را به این دلیل که برخی با سوء استفاده از آن، هزینه های گزافی از فارغ‌التحصیلان دریافت می‌کردند و زمینه سوء استفاده برای برخی فراهم آمده بود، لغو نمود. اما گذراندن کارورزی به مدت 500 ساعت زیر نظر استاد ناظر جهت دریافت پروانه اشتغال ضروری است و فارغ‌التحصیلان باید کارورزی را پس از فراغت از تحصیل در مراکز، دفاتر و واحدهای روان‌شناسی ارگان‌ها و نهادهای مورد تایید سازمان بگذرانند. بنابراین دیگر ضرورتی ندارد که استادی پرونده در سازمان نظام برای گرفتن مجوز برگزاری کارورزی، بسازد.
به گفته وی فارغ‌التحصیلان همانند روال گذشته دوره کارورزی خود را می‌گذرانند. البته لازم به ذکر است کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تربیت درمانگر از این امر مستثنی هستند.


telegram2 files