استان گلستان شورای ازدواج تشکیل می دهد.

استان گلستان شورای ازدواج تشکیل می دهد.

محمود متقی، با اعلام این که در استان گلستان شورای مشاوره ازدواج و برگزاری دوره‌های مشاوره پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی برای زوجین راه اندازی می شود، اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌ای با یکی از مراکز مشاوره استان گلستان، برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان به صورت رایگان دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی از هفته ازدواج برگزار شده به نحوی که تا کنون این دوره‌ها از میان ۶۴ دستگاه استان، در ۵۰ دستگاه برگزار شده است.

وی افزود: کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان نیز تحت آموزش مهارت‌های زندگی قرار می گیرند.

متقی، مدیر کل فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به برگزاری جشن ازدواج زوجین گلستانی، اظهار کرد: مجمع خیرین ازدواج را در هفته ازدواج تشکیل دادیم علاوه بر آن به مناسبت هزار و چهارصد و نودمین سالگرد میلاد حضرت محمد (ص) از هفته وحدت برگزاری جشن ازدواج ۱۴۹۰ زوج را آغازکرده‌ایم که تا کنون جشن ازدواج ۸۰۰ زوج به صورت گروهی و با تامین جهیزیه از سوی خیرین برپا شده است.

او درباره اقدامات انجام شده برای شناسایی مشکلات جوانان استان گلستان نیز گفت: بسیاری از مشکلات آنان در کارگروه تخصصی جوانان مطرح می‌شود. مشکل اصلی آنان بیکاری است که بر آمار ازدواج و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد تاثیرگذاشته است.

مدیر کل فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان از راه اندازی خانه جوان در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی خانه جوان جزو برنامه‌های سال آینده ماست و در حال انجام رایزنی در این زمینه هستیم. فضایی نیز برای این خانه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، با همکاری شهرداری گرگان از میان ۱۳ خانه فرهنگ این شهرستان مسئولیت اداره سه خانه بر عهده سازمان‌های مردم نهاد استان است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آمار سمن‌های جوانان استان گرگان نیز گفت: ۸۵ سمن از سازمان ملی جوانان اعتبارنامه دریافت کرده بودند اما مهلت اعتبار نامه‌ بسیاری از آنها به پایان رسیده است بنابراین در حال تمدید اعتبارنامه خود هستند.

وی اضافه کرد: در سال جاری ما باید ۲۵ سازمان مردم نهاد جوانان تشکیل می دادیم اما تا کنون ۲۹ سمن راه اندازی شده و تا پایان سال به ۳۰ سمن افزایش می یابد. البته برخی از این سمن‌ها نیز به تازگی مراحل ثبت را پشت سر گذاشته‌اند.

متقی با بیان اینکه سمن‌های حوزه جوانان در زمینه‌هایی مانند فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی، مبارزه با مواد مخدر و محیط زیست فعال هستند، اظهارکرد: تا کنون پنج دوره دانش‌افزایی در حوزه‌هایی مانند کارآفرینی، حقوق شهروندی، مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان برگزار کرده‌ایم علاوه بر آن نمایندگان برخی از سمن‌ها در دوره‌های توانمندسازی – که از طریق اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در استان‌های خراسان شمالی، همدان و سمنان برپا شده است- حضور یافته‌اند.

وی درباره برگزاری ستاد ساماندهی جوانان در استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری در هر شهرستان این استان بین پنج تا هشت جلسه ستاد ساماندهی برگزارو پنج جلسه استانی نیز با موضوعاتی مانند اوقات فراغت، فضای مجازی، هفته ازدواج و هفته جوان برپا شده است.

متقی در پایان با اشاره به سایر اقدامات انجام شده برای جوانان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان از تجلیل از جوانان برتر استان در سطح استانی و شهرستانی و برپایی نشست جوانان با مسئولان استانی به صورت دو ماه یکبار خبر داد و گفت: در دهه فجر نیز کارگاه‌های توانمندسازی برای سازمان‌های مردم نهاد برپا و جشن بزرگ جوانان را ۱۸ بهمن ماه برپا می‌کنیم.


telegram2 files