روش جدید پژوهشگر ایرانی برای درمان افسردگی و اضطراب

روش جدید پژوهشگر ایرانی برای درمان افسردگی و اضطراب

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، یک شرکت پژوهشی در آمریکا به رهبری یک مهندس پزشکی زیستی ایرانی راه جدید برای درمان اختلالات روانی همچون اضطراب و افسردگی با استفاده از ارسال پالس های مغناطیسی به مغز یافته است.

تک کرانچ در این خصوص می نویسد: پزشکان قرص های متعددی برای درمان مبتلایان به اختلالات روانی تجویز می کنند، حال آنکه دو سوم بیماران نسبت به این داروها در مرحله نخست واکنشی نشان نمی دهند. اکنون یک شرکت پژوهشی به نام Neuro Qore امیدوار است تا بتواند داروها را با پالس های مغناطیسی جایگزین کند. دکتر مهران طالبی نژاد، یکی از موسسان این شرکت می گوید: نرخ موفقیت این روش روش در سطح آزمایش، ۸۷.۵ درصد بوده است.

البته  این پژوهش در مراحل اولیه تثبیت فرآیندهای خود است و تعداد آزمایشات آن محدود بوده است.

در این روش هنگامیکه الگوی ذهنی مطلوب به وجود بیاید. ماشین های نوروفیدبک، نوای دلپذیری را به گوش های بیمار ارسال می کنند که سبب می شود الگوی امواج مغزی مطلوب ماندگار شود. پس از مدتی مغز می آموزد الگوهای امواج مغزی سالم را به طور دائم حفظ کند.

پسش از این نیز از درمان های مشابهی برای کمک به درمان اضطراب، افسردگی، بیش فعالی و درمان اعتیاد استفاد می شد.  این درمان به طور کلی در کلینیک هایی استفاده می شود که دارو روش اصلی درمان نیست و با تحریک بخش هایی از مغر سیگنال مثبتی به مغز ارسال شده و حالت ذهنی مطلوب ایجاد می شود.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files