از انتشار اخباری که موجب ناامیدی می شود خودداری شود

از انتشار اخباری که موجب ناامیدی می شود خودداری شود

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، دکتر عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار داشت: اگر انتشار خبری موجب ناامیدی، افسردگی و بی هویتی در میان افراد جامعه شود باید از انتشار آن خودداری کرد.

وی با تاکید بر این که انتشار اخبار مربوط به خشونت باید سطح‌بندی شود،خاطر نشان کرد: مسئولان نظام برای آگاهی و چاره جویی برای رفع این مشکل باید در جریان تمام جزئیات و میزان خشونت‌ها قرار گیرند.

وی درباره چگونگی انتشار این اخبار در رسانه ها افزود: انتشار کلیات خبر برای عامه مردم مناسب است اما موضوعی که باید در کنار نشر خبر به آن دقت کرد استفاده از نظرات کارشناسی روانشناسان و آسیب شناسان مربوطه است.

دکتر اللهیاری تصریح کرد: ‌در کشوری همانند فرانسه پیش از آنکه بخواهند فیلمی را در جامعه اکران کنند، روانشناسان آن فیلم را مشاهده کرده و آثار آن را در رشد، تعالی، باور، اعتقادات و غیره مخاطبان بررسی می کنند. روانشناسی در کشورهای اروپایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما متاسفانه در کشورما رها شده است.

دکتر اللهیاری در پایان تاکید کرد: برای اجرای این امر باید در سطح کلان جامعه تصمیم گیری شود و برای انجام کارهای مختلف بایستی پیوست سلامت در نظر گرفته شود. در سازمان نظام روانشناسی به دنبال این هستیم که نگاه، اول روانشناختی و سلامت باشد در واقع هدف ما به دنبال تغییر نگاه ها به سمت سلامت روان و سلامت اجتماعی است.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files