درمان بیش فعالی از طریق اصلاح مزاج مناسب با سن و جنس و محیط کودک

درمان بیش فعالی از طریق اصلاح مزاج مناسب با سن و جنس و محیط کودک

درمان بیش فعالی از طریق اصلاح مزاج مناسب با سن و جنس و محیط کودک امکان پذیر است. متخصص طب سنتی گفت: امروزه کودکان به دلیل آپارتمان‌نشینی و عدم تحرک کافی، ملقب به بیش فعالی شده و ناچارند از داروهای سرکوب کننده انرژی استفاده کنند.

یکی از متخصصی طب سنتی، مریم نواب‌زاده اظهار کرد: آنچه که امروزه در طب مدرن کلاسیک به عنوان بیش فعالی شناخته می‌شود، از دیدگاه طب سنتی همان هجوم و غلبه خلط صفرا است.

نواب زاده ادامه داد: امروزه شاهد آن هستیم که درصد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان ما را به عنوان بیش فعال می‌شناسند و متاسفانه استفاده بی‌رویه از داروهای بیش فعالی، نه تنها باعث از بین رفتن عامل بیش فعالی در کودک نمی‌شود که باعث اختلالات دیگری به خاطر عوارض این داروها در کودک و نوجوان خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که امروزه در طب مدرن کلاسیک به عنوان بیش فعالی شناخته می‌شود، از دیدگاه طب سنتی همان هجوم و غلبه خلط صفرا است که قطعا در سنین کودکی و نوجوانی شاهد افزایش صفرا به طور طبیعی خواهیم بود. صفرا معادل گرمی و خشکی است. گرمی صفرا در سنین کودکی و نوجوانی لازمه فعالیت‌های حیاتی این سنین است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: متاسفانه به دلیل زندگی‌های صنعتی و آپارتمان‌نشینی و عدم تحرک کافی کودکان، بسیاری از مواقع تحرک و جنب و جوش‌های مخصوص این سنین را بیش فعالی در نظر گرفته و به غلط از داروهای سرکوب کننده فعالیت‌های طبیعی کودک خود استفاده می‌کنیم.

نواب زاده در نهایت اضافه کرد: اگر چند دهه به عقب بازگردیم و دوران کودکی خود را به یاد آوریم، حتما به خاطر خواهیم آورد که نسل‌های گذشته، نسل‌های پر جنب و جوشی بودیم که در طی روز چندین و چند ساعت با گروه دوستان و همسالان خود بازی‌های پرتحرک بسیاری داشتیم.

وی تاکید کرد: شناخت طبایع ومزاج‌ها، به والدین کمک خواهد کرد که با توجه به شناخت طبع کودک خود و شناخت مواد غذایی صفرازا و عدم استفاده زیاد از این مواد غذایی، بجای استفاده نادرست از داروهای ضد بیش فعالی، با تغذیه مناسب کودک خود و اصلاح رفتاری باعث فروکش کردن غلبه صفرا با روش‌های صحیح علمی شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه طب نوین این ادعا را دارد که کودکان مبتلا به بیش فعالی، در سنین بالاتر درصدی از بزهکاری و اختلالات رفتاری و اختلالات اعصاب بیشتری خواهند داشت و متاسفانه ادعای درستی نیز بوده و این به معنای شکست درمان‌های رایج بیش فعالی در طب نوین است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: از دیدگاه طب سنتی، با اصلاح مزاج مناسب با سن و جنس و محیط پیرامون کودک و نوجوان، بیش فعالی به طور قطع درمان‌پذیر خواهد بود.

نواب‌زاده خاطرنشان کرد: اغلب بیماری‌هایی مانند بیش فعالی ریشه در عدم شناخت خود و محیط دارد و کافی است کمی بیشتر با علم ارزشمند مزاج شناسی و شناخت طبایع آشنا شویم.


telegram2 files