مرگ ناگهانی یک عزیز و آغاز اختلالات روانی

مرگ ناگهانی یک عزیز و آغاز اختلالات روانی

مرگ ناگهانی یک عزیز می تواند آغازی برای یک اختلال روانی باشد. از دست دادن یکی از عزیزان می تواند انواع مختلفی از اختلالات روانی را ایجاد کند، حتی در افرادی که هیچگونه تاریخچه فردی یا خانوادگی در این ارتباط نداشته اند.

در مطالعه جدیدی که در مرکز سلامت میلمن دانشگاه کلومبیا، دانشکده خدمات اجتماعی دانشگاه کلومبیا و دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که مرگ ناگهانی فردی عزیز می تواند ریسک ابتلا به مانیا را در افراد ۳۰ ساله و بالاتر افزایش دهد.

این نتایج پس از کنترل فاکتورهایی مانند تشخیص بیماری روانی در گذشته، تجربیات آسیب زا در گذشته، و برخی ویژگی های جمعیت شناختی مانند جنس، نژاد، درآمد، تحصیلات و وضعیت تأهل به دست آمده است.

برای افرادی که بین سنین ۵۰ تا ۷۰ سالگی قرار دارند این احتمال تا ۵ برابر افزایش پیدا می کند.

مطالعات نشان داد در بین افراد جوان تر از ۳۰ سال، رابطه معناداری وجود ندارد.

همچنین، مرگ عزیزی ریسک ابتلا به افسردگی حاد، مصرف بی رویه مشروبات الکلی، اختلالات اضطرابی مانند اختلال وحشت زدگی، اختلال اضطراب پس از حادثه و برخی ترس ها را افزایش می دهد. در این میان، اختلال اضطراب پس ار حادثه بیش ترین افزایش را در بین افراد ۳۰ ساله دارد.

این مطالعه که با ۲۷۵۳۴ شرکت کننده انجام شده، این پیام را برای متخصصان روانشناس و مشاور به دنبال دارد که از دست دادن یکی از عزیزان می تواند تأثیرات روحی منفی فراوانی بر بازماندگان داشته باشد که احتمال ابتلا به برخی اختلالات را در آنها افزایش دهد. هر چند، در این مطالعه، افرادی بودند که پس از مرگ عزیزشان به زندگی عادی بازگشته و دچار اختلال نشده بودند.

نتایج این تحقیق در مجله روانپزشکی آمریکا به چاپ رسیده است.

https://www.mailman.columbia.edu/


telegram2 files