تکذیبیه سازمان نظام روانشناسی درباره ی گزارش بازرسی منتشره در فضای مجازی

تکذیبیه سازمان نظام روانشناسی درباره ی گزارش بازرسی منتشره در فضای مجازی

 به گزارش سایک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی, گزارش صادره از طرف برخی اشخاص درباره ی بازرسی یک ساله کذب و خلاف واقعیت است. متن تکذیبیه سازمان نظام به قرار زیر است :

به اطلاع کلیه اعضاء محترم سازمان نظام روان شناسی و مشاوره می رساند، همانطوریکه همگان مستحضرند، سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ج.ا مطابق ماده ۱ فصل اول قانون تشکیل سازمانی غیردولتی و مستقل است و مطابق ماده ۶ فصل۴ این سازمان از ۶ رکن تشکیل شده است که رکن اول آن شورای مرکزی است، مطابق ماده ۱۲ نظارت بر عملکرد ارکان بر عهده شورای مرکزی است . بنابراین شورای مرکزی بالاترین رکن سازمان به منزله پارلمان و عصاره فضائل جامعه روان شناسی و مشاوره کشور است .این شورا در فرایندی دقیق و ظریف توسط اعضاء انتخاب و جامعه روان شناسی و مشاوره کشور را نمایندگی می کنند، تردیدی نیست هر گونه کم توجهی به جایگاه و نقش بسیار مهم و راهبردی شورای مرکزی به معنای نادیده انگاری کل جامعه روان شناسی و مشاوره کشور است.

 

در روزهای اخیر احدی از هیأت بازرسان تحت عنوان گزارش یک ساله نخست بازرسی دوره چهارم مطالبی را در فضای مجازی نشر داده است . مطمئنا این برادر محترم با احساس دغدغه صدالبته به قصد خدمت مبادرت به این امر نموده است، اما از آنجا مطابق اساسنامه قانون تشکیل سازمان که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است. کلیه اقدامات افراد و ارکان الزاماً می بایست بر طبق قانون انجام گیرد. فلذا مطابق بند ۱ ماده ۱۴ هیأت بازرسان متشکل از سه نفر منتخب اعضاء سازمان می باشندودرقانون تشکیل رکن ششم سازمان می باشند،که وظیفه آنان نظارت بر عملکرد سازمان و ارائه گزارش سالانه به مجمع عمومی بر اساس مفاد این قانون است.

 

متأسفانه جناب آقای دکتر علیرضا آقایوسفی بدون طی کردن مراحل قانونی رأساً اقدام به انتشار گزارش ناصحیح ، چه بسا خیلی از مطالب این گزارش از صدر تا ذیل کذب، غیرواقعی و بر خلاف قانون است. معلوم نیست نامبرده بر اساس کدام مجوز کشوری یا اداری اطلاعات یک سازمان را در فضای مجازی منتشر نموده است. باید از ایشان سوال نمود، افرادی که در این گزارش مورد اتهام قرار گرفته اند، چگونه از حق خود دفاع نمایند. آیا باید در فضای مجازی پاسخگو باشند و جو جامعه روان شناسی و مشاوره کشور را ملتهب نمایند. آیا این شیوه غیر از تضعیف سازمان و آب به آسیاب کسانی که چشم دیدن ارتقاء روان شناسی و مشاوره را ندارند، نیست. اعضاء محترم سازمان مستحضر باشند وضعیت بلاتکلیفی کنونی سازمان نظام روانشناسی ومشاوره کشور حاصل عمل غیر قانونی آقایان دکترآقایوسفی ودکترصبحی در برگزاری جلسه مورخ ۱۳۹۵/۵/۲۵ بدون حضور ریاست سازمان که متعاقب آن معاونت حقوقی ریاست جمهوری این جلسه را رسماً غیرقانونی اعلام نمود و دستور به تجدید آن را داد و اختلافات درون سازمان از همین جلسه غیرقانونی آغاز شد. روان شناسان و مشاوران افرادی فرهیخته و دارای جایگاه الگویی در بین آحاد جامعه هستند و همگان انتظار دارند، این قشر رافع اختلافات و مشکلات سایرین و دستگاههای کشور باشند تا سلامت رفتاری واجتماعی رانهادینه نمایند، آیا چنین اقدامات نا پخته ای معرف پختگی و جایگاه الگویی آنان است، آیا این اقدامات زمینه و انگیزه در نهادهای رقیب برای تضعیف سازمان ایجاد نمی کند، چه انتظاری وقتی این افراد به ارکان رکین سازمان بی توجهی می کنند، دیگر سازمان ها و نهادها به ویژه سازمان های رقیب به جایگاه و ارکان سازمان احترام بگذارند و برنامه های خود را تحت عناوین مختلف عملیاتی نکنند.

 

اعضاء محترم کدام یک از سازمان های هم عرض مانند سازمان نظام پزشکی یا نظام مهندسی یک نفر یا دو نفر از هیأت بازرسان اینچنین عمل می نمایند، مطالبی یک طرفه بدون اینکه صحت یا سقم آن توسط مرجعی صاحب صلاحیت مانند شورای مرکزی یا مجمع عمومی تایید شده باشد، در فضای مجازی منتشر می نمایند و به حیثیت یک جامعه ممتاز اجتماعی لطمه می زنند. لذا تأکید می شود، انتشار هرگونه گزارش هیأت بازرسان ضرورتاً پس از تصویب در هیأت بازرسان و امضاء سه عضو منتخب بر طبق بند ۱ ماده ۱۴ فقط صلاحیت طرح در مجمع عمومی سازمان را دارد که پس از تصویب مجمع عمومی از طریق روابط عمومی سازمان به اطلاع اعضاء محترم رسانده می شود .

 

بر این مبنا گزارش یکساله نخست بازرسی توسط احدی از هیأت بازرسان که در فضای مجازی منتشر شده است بدلیل اینکه در شورای مرکزی و مجمع عمومی مطرح نشده است. فاقد وجاهت قانونی و غیر قابل استناد است و حق پیگیری قانونی و قضایی سازمان محفوظ است. از طرفی دیگر این دوعضو هیأت بازرسان عملکرد سوگیرانه و یک طرفه دارند به عنوان عضو هیأت بازرسان بی طرف نیستند و وظایفی که توسط اعضاء به آنها سپرده شده است، سوگیرانه نمایندگی می کنند و فقط به دنبال اهداف خاصی هستند و منبعد عملکرد آنان برای جامعه روانشناسی و مشاوره قابل استناد نیست، آقای علیرضا آقایوسفی و آقای ناصر صبحی قرا ملکی در انتخابات دوم شورای مرکزی که منجر به انتخاب آقای دکتر اللهیاری به ریاست سازمان شد، حضور داشتند به شهادت تمام اعضاء شورای مرکزی تماماً متفق القول شدن هر کس رأی آورد، رئیس سازمان است و دیگران حمایت کنند و صورتجلسه انتخاب دکتر اللهیاری را تمام اعضاء شورای مرکزی همچنین این دونفر امضاء نمودند، اما این برادران عهدشکنی کردند، فردای آن روز با مراجعه به ریاست جمهوری وشکایت به دیوان عدالت سازمان را به حاشیه بردند و ماجراهای دیگر که هنوز ادامه دارد.

 

سازمان نظام روان شناسی و مشاوره به منظور حفظ وحدت و اقتدار از پاسخ گویی به موارد ناصواب این فرد خودداری می نماید و ازتمام کسانی هم که در این گزارش به آنان اتهام وارد شده است، درخواست می شود، از هر اقدامی در فضای مجازی خودداری نمایند.

 

انشاءالله موضوع اقدام غیرقانونی این عضو هیأت بازرسان در اولین جلسه شورای مرکزی مطرح و تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد و در همین جلسه شرح وظایف هیأت بازرسان مطابق ماده ۱۴ در شورای مرکزی تصویب وابلاغ خواهد شد .

 

 

روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران

 

مورخ ۹۶/۴/۱۹

 

 


telegram2 files