نمایشگاه آثار کودکان اوتیسم و کم‌توان ذهنی

نمایشگاه آثار کودکان اوتیسم و کم‌توان ذهنی

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، نمایشگاه آثار نقاشی کودکان کم توان ذهنی و اوتیسم در محدوده سنی ۵ تا ۲۵ سال در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.

نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان ۵ تا ۲۲ ساله کم توان ذهنی و دارای اختلال طیف اوتیسم با عنوان «آفتابی در میان سایه ای» ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در گالری شماره یک  فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

در این نمایشگاه که به همت موسسه روان پژوهان مفید برگزار می شود ۱۲۰ اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم و سبک های متنوعی چون امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم، فوویسم، پست امپرسیونیسم، کوبیسم و … در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. هدف از برگزاری این نمایشگاه جلب توجه جامعه به افرادی است که فارغ از نگاه محدود جامعه، توانمندی های متنوع و گاه پوشیده ای دارند که تنها با درک درست و آموزش های تخصصی امکان تحقق پیدا خواهند کرد و با خلق آثار هنری ارزشمند در زمینه نقاشی، توانایی های خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه برخی بازآفرینی آثار بزرگان نقاشی ایران و جهان و برخی دیگر نیز نقاشی های خلاقانه از ذهنیت خود هنرمندان است. نمایش این آثار، علاوه بر ایجاد امید در خانواده ها می تواند بستر مناسبی را برای ایفای نقش اجتماعی موثر برای افراد کم توان ذهنی و نیز اختلال طیف اوتیسم فراهم آورد و زمینه ساز حضور آنان در جامعه باشد.

افتتاحیه نمایشگاه «آفتابی در میان سایه ای» ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. علاقمندان می توانند برای دیدن آثار ارائه شده در این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ الی ۲۱ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ الی ۲۱ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files