گزارش اختصاصی سایک نیوز از مراسم اهداء مجوز فعالیت به ۸۷ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده

گزارش اختصاصی سایک نیوز از مراسم اهداء مجوز فعالیت به ۸۷ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده

به گزارش خبرنگار سایک نیوز، روز گذشته و در راستای گسترش کمی و کیفی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در کشور و همچنین پس از بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و وزارت ورزش و جوانان، مراسم اعطاء پروانه حرفه ای به  ۸۷ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده، با حضور دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مهندس محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، دکتر ناصر صبحی قراملکی مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده این وزارتخانه، دکتر عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، دکتر محمد حاتمی معاونت نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان و همچنین مشاوران و روانشناسان واجد شرایط دریافت پروانه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید.

IMG_0944 copy

مراسم با تلاوت آیاتی  چند از قرآن کریم و پس از آن با سخنرانی دکتر صبحی آغاز گردید. مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان به ارائه گزارش کوتاهی در خصوص  مراحل اعطای پروانه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده پرداخت و نسبت به صدور تخصصی ترین و قانونی ترین مجوزهای مربوط به فعالیت روانشناسان و مشاوران در حوزه ازدواج و خانواده برای اولین بار در کشور، ابراز خرسندی کرد.

پس از وی، مهندس رستمی به ارائه توضیحاتی در خصوص موضوعات بیمه و وام ازدواج پرداخت و گزارشی آماری از وضعیت مراکز مشاوره ازدواج و خانواده سطح کشور ارائه نمود. وی همچنین به طرح ملی تربیت مربی ازدواج اشاره و ابراز امیدواری کرد که در مرحله مقدماتی این طرح با آموزش ۲هزار نفر مربی متخصص، ساماندهی مناسبی برای آموزش های پیش از ازدواج در کشور شکل بگیرد.
IMG_0960 copy

دکتر اللهیاری در ادامه ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن مر قانون در خصوص مراکز مشاوره به چالش های اقتصادی این مراکز پرداخت. رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با تاکید بر اهمیت بنیان خانواده به عنوان خاستگاه شکل گیری شخصیت آدمی از مراکز مشاوره خواست تا با مشاوره و آموزش مناسب خانواده ها، در پرورش انسان ها شریک باشند. وی در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به عمیق تر شدن همکاری های فی مابین وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاکید کرد که این همکاری می بایست به الگویی برای همکاری سایر دستگاه ها بدل شود.

 

پیش از آغاز سخنرانی وزیر ورزش و جوانان و پس از پخش رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت موضوع ازدواج، گزارشی تصویری از روند یک ساله بررسی و صدور مجوزهای این مراکز توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، برای حضار به نمایش گذاشته شد.

 

IMG_0994 copy

 

IMG_0998 copy

 

IMG_0934 copy

 

پس از ارائه گزارش تصویری، دکتر سلطانی فر با تبریک ایام الله دهه فجر و خوشامد به حضار جلسه، به اهمیت ویژه علوم انسانی در پرورش روح آدمی اشاره و یکی از دلایل عدم وجود استحکام کافی در بنیان خانواده را، بی توجهی های موجود در همین حوزه دانست. وزیر ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد که باید به سمتی رفت که تاییدیه مراکز مشاوره ازدواج نیز جزئی از قوانین ازدواج باشد.

 

IMG_0989 copy

در پایان مراسم، به صورت نمادین و با اعلام دکتر صبحی، پروانه ۵ تن از متقاضیان صدور مجوز مراکز مشاوره و ازدواج، با حضور وزیر ورزش و جوانان به آنها اهدا گردید که در این بخش خانم دکتر روشنک خدابخش، آقای دکتر نظام دوست، آقای دکتر ناصر یوسفی و آقای محبی به عنوان متقاضیان حقیقی و موسسه آموزش عالی مدت به عنوان متقاضی حقوقی پروانه فعالیت دریافت کردند.

IMG_1137 copy


telegram2 files