رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در نامه ای خواستار توجه ویژه مجلس به مسأله پیشگیری، راه‌اندازی فراکسیون سلامت‌روان و امتیاز بیمه‌های پایه و تکمیلی شد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در نامه ای خواستار توجه ویژه مجلس به مسأله پیشگیری، راه‌اندازی فراکسیون سلامت‌روان و امتیاز بیمه‌های پایه و تکمیلی شد.

 

 

دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره طی نامه‌ای به دکتر محمد قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه مجلس به مسأله پیشگیری، راه‌اندازی فراکسیون سلامت‌روان و امتیاز بیمه‌های پایه و تکمیلی شد؛

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه خبری سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره طی نامه‌ای به جناب آقای دکتر محمد قالیباف رئیس جدید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت، مسأله «سلامت‌روان» اهمیت بسیاری در پویایی و نشاط جامعه ایفا می‌کند؛ اما با بی‌توجهی‌های فعلی در حال تبدیل شدن به تهدید ملی است و فضاهای مجازی و پساکرونا هم مزید بر علت شده‌اند. روزانه که با مسائل و مشکلات خانواده‌ها و اختلالات روانی مواجه هستیم با این سوال بزرگ روبرو هستیم “چرا این تهدید بزرگ که تمام کالبد جامعه را مورد هدف قرار داده است، غافل هستیم” رومینا اشرفی می‌توانست کشته نشود و بسیاری از موارد دیگری که در جامعه امروز وجود دارند.

چرا به فرمایشات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه نمی‌کنیم؛ در گام دوم انقلاب اسلامی «ایجاد وزارت پیشگیری و سلامت‌روان» واجب است؛ امری که در کشور متولی ندارد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در پایان نامه خواستار کارشناسی و تمرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بر امر پیشگیری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی- روانی شده است و در همین راستا بر راه‌اندازی فراکسیون سلامت‌روان در مجلس جهت حمایت و نظارت بر مسأله مهم سلامت‌روان که امری ضروری است، تأکید داشت؛ و از دکتر قالیباف به عنوان هدیه مجلس یازدهم به ملت شریف ایران، اجرایی کردن بند (ج) ماده (102) قانون برنامه ششم توسعه بیمه‌های پایه و تکمیلی جهت استفاده اقشار آسیب‌پذیر و کم‌ درآمد جامعه از خدمات روان‌شناسی و مشاوره را خواستار شده‌اند.


telegram2 files