ملاقات رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

ملاقات رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره “دکتر محمد حاتمی” رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور روز دوشنبه مورخ 98/03/20 با “وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی” ملاقات کرد.

در این دیدار ابتدا دکتر حاتمی با گزارشی از وضعیت روان‌شناختی کشور و تاریخچه تأسیس سازمان نظام بیان داشت، یکی از مصوبات خوب و پر افتخار مجلس شورای اسلامی تأسیس نهادهای تخصصی غیر دولتی و سپردن کارها به صنف‌های تخصصی و مردمی است. سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با داشتن نزدیک 30 هزار عضو رسمی یکی از صنوف و دارای کنش اجتماعی گسترده و تأثیرگذار است.

بین سازمان نظام و وزارت می‌تواند همکاری‌های مشترک زیادی برقرار شود از جمله در حوزه سالمندی با صندوق بازنشستگی کشور، اجرای بیمه سلامت روان از طریق سازمان تأمین اجتماعی، برنامه‌های مشترک با سازمان بهزیستی، سامان‌دهی مشاوره کاریابی و شغلی، آموزش‌های روان‌شناختی به جامعه هدف کارگری، ارائه وام‌های توسعه اشتغال و …. که با انعقاد تفاهم‌نامه می‌تواند عملیاتی شود.

“دکتر شریعمتداری” وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت، اینجانب مدت زیادی مسئول صنوف کشور بوده‌ام، با شرح وظایف صنوف آشنا هستم. مطمئناً هر نوع فعالیت تخصصی الزاماً با مجوز آن سازمان باید صورت گیرد و در این رابطه با سازمان بهزیستی باید تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود. و فرهنگ روان‌شناسی و مشاوره در کشور توسعه یابد و همه اقشار از آن بهره‌مند شوند. با دستور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد در کوتاه زمان بین سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و سازمان بهزیستی مفاهمه ایجاد گردد. و نتیجه به وزیر گزارش شود.


telegram2 files