اولین پارک در جهان در خدمت کودکان اتیسم

اولین پارک در جهان در خدمت کودکان اتیسم

 

پارک تفریحی خیابان Sesame برای اولین‌بار گواهینامه آموزش آگاهی از اتیسم را برای ارائه خدمات ویژه به کودکان اتیسم و والدین انها دریافت کرد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، کیتی والریانو – مدیر پارک اظهار کرد: هدف از این برنامه ایجاد محیطی تمیز و خاص برای کودکان مبتلا به اتیسم است.

کارکنان پارک تفریحی Sesame برای تعامل با کودکان مبتلا به اتیسم آموزش دیده‌اند و پارک دارای اتاق‌های آرام برای این کودکان مبتلا به اختلالات پردازش حسی است تا بدون دغدغه و ناراحتی در محیط بیرون فعالیت داشته باشند.

آموزش آنلاین کارکنان شامل آموزش در مورد اتیسم، اختلال رشدی و مشکلات تعامل این کودکان با دیگران است.

افراد مبتلا به طیف اتیسم اغلب رفتارهای تکراری و یا علاقه به چیزهای خاص نشان می‌دهند و در برقراری ارتباط با دیگران به روش‌های کلامی و غیر کلامی مشکل دارند. بعضی از آنان نیز حساسیت بالایی در شنوایی، بینایی و لمس دارند. البته شدت شرایط متفاوت است.

پیش از این نیز پارک لنگرن و پنسیلوانیا مراسمی برای بیماران مبتلا به اتیسم اجرا کرده است.

وی در ادامه افزود: حدود ۱۶۰۰ کارمند Sesame Place از طریق آموزش با معرفی برنامه‌های عروسکی خاص و دیگر موارد به کودکان اتیسم خدمت خواهند کرد و کارمندان باید هر دو سال یکبار دانش، مهارت‌ و تخصص‌های لازم را برای برقراری ارتباط با تمام خانواده‌ها و کودکان مبتلا به اتیسم فرا گیرند.

این پارک اولین پارک در جهان برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای برای کودکان خاص است.


telegram2 files