اهمیت حمایت از سوی مدیران در سلامت روان کارمندان در محیط کار

اهمیت حمایت از سوی مدیران در سلامت روان کارمندان در محیط کار

یک نظر سنجی جدید نشان می دهد که نیمی از کارگران و کارمندان آمریکایی درباره ی تغییر ماهیت کارشان نگرانی هایی دارند. با این حال بیشتر آنها گزارش می کنند که مهارت هایی را دارا هستند که تمایل دارند آن ها را در شغل کنونی خود به خوبی نمایش بگذارند و کارمندانی که حمایت مدیر و سرپرست خودرا برای توسعه شغلی دریافت نمی کنند, به احتمال بیشتری نسبت به کارفرمای خود احساس بی اعتمادی دارند و دارای برنامه برای ترک کارخود در سال آینده هستند.

نظر سنجی “آموزش مهارت های شغلی و توسعه کاری ۲۰۱۷” انجمن روانشناسی آمریکا, توسط هریس پل بر روی ۱۰۷۶ فرد بزرگسال که به طور پاره وقت یا تمام وقت کار می کردند به شکل آنلاین انجام شد.

رشد و توسعه کارمند در شغلش, نکته کلیدی سلامت روانشناختی در محیط کاری است, اما اغلب توسط مدیران نادیده انگاشته می شود.
نظر سنجی تداوم فشار شغلی در میان کارمندان آمریکایی نشان داد که کمترین میزان رضایت آنها از شغلشان در زمینه رشد و توسعه کاری است. کمبود شانس برای رشد و پیشرفت بعد از پایین بودن دستمزد, دومین منبع استرسور شغلی محسوب می شود.

نبود توسعه و حمایت های شغلی پیامدهایی را نیز برای مدیران در برخواهد داشت. افرادی که دارای حمایت شغلی در محیط کارشان نیستند :
کمتر از نصف آنها ( ۴۸ درصد) اظهار داشتند که برای انجام بهترین کار خود انگیزه دارند.

. فقط ۳۹ درصد از آنها از شغلشان رضایت داشتند.
.فقط ۱۶ درصد اظهار داشتند که شرکت و سازمانشان به آنها حس با ارزش بودن می دهند.
.فقط ۲۲ درصد, سازمانشان را محلی خوب برای کار می دانند.
. بیشتر از نصف آنها ( ۵۶ درصد) نسبت به مدیرانشان احساس بی اعتمادی دارند و قصد جستجوی شغلی خارج از سازمان خود در یک سال آینده را دارند.

منبع : American Psychological Association


telegram2 files