دکتر محمدعلی بشارت : سزد ار به خود بگرییم به محرم حسینی/ که حسین سر بداد و من و تو سریر و سامان

دکتر محمدعلی بشارت : سزد ار به خود بگرییم به محرم حسینی/ که حسین سر بداد و من و تو سریر و سامان

بسم الله الرحمن الرحیم

🌑انا الله و انا الیه راجعون🌑

سزد ار به خود بگرییم به محرم حسینی
که حسین سر بداد و من و تو سریر و سامان

نامه ناصواب و نابخردانه نهاد ریاست جمهوری در هتک حرمت و اسائه ادب به ساحت مقدس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، بی شک دل های هزاران روانشناس و مشاور فهیم و فرهیخته ایران اسلامی را به درد آورد و عزادار کرد!

این جانب به عنوان یکی از روانشناسان این وطن و عضو شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، این ضایعه مولمه را به خانواده معزای روانشناسی و مشاوره و به تک تک مشاوران و روانشناسان داغدار و سوگورا تسلیت عرض می کنم!

عزیزان، بزرگان، سروران، ای فرد فرد روانشناسان و مشاوران و ای اعضای محترم شورای مرکزی سازمان، اکنون که نهاد ریاست جمهوری بعد از ۱۴ ماه تاخیر در انجام وظیفه قانونی خود، به جای تنفیذ حکم ریاست منتخب شورای مرکزی سازمان نظام از سوی ریاست محترم جمهور؛ با بهانه های ناموجه، غیراخلاقی، و مغایر با حقوق اولیه انسانی و شهروندی؛ این چنین قداست و حرمت سازمان را لگدکوب کرده و آبروی دو تن از بزرگان روانشناسی کشور را به تاراج برده است؛ وظیفه حرفه ای، اخلاقی، انسانی و سازمانی ایجاب می کند که همه با هم به منزله اعضای یک خانواده در مقابل این هتاکی بایستیم!

بازی با حرمت و قداست سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و هتک حرمت هر یک از اعضای آن، بازی با حرمت و حیثیت تک تک روانشناسان و مشاوران ایران اسلامی است. اکنون وقت آن است که یک پارچه و یک صدا، مقابل این هتاکی و حرمت شکنی بایستیم. بر ماست که بار دیگر در برابر این جریان بداخلاق زشت و پلید، که پیش تر نیز قصد تجزیه و تاراج امپراطوری با عظمت روان شناسی و مشاوره را داشت، به صورت یک پارچه و یک صدا قیام کنیم!

آن جریان بداندیش، همچون ماری زخم خورده، این بار در کسوت نامه شماره ۸۰۳۱۲ مورخ ۰۲/۰۷/۹۶ نهاد ریاست جمهوری، ظاهر شده تا به هدف های شوم خود نایل گردد. اما بدکیشان و بداندیشان بدانند که این بار نیز مشاوران و روانشناسان فهیم و شجاع و غیرتمند ایران اسلامی از اقتدار و عظمت سازمان نظام روان شناسی و مشاوره به منزله مام وطن علمی خود دفاع خواهند کرد و به بدخواهان اجازه اسائه ادب به احدی از مشاوران و روانشناسان ایران عزیز و سربلند را نخواهند داد!

از همکاران بزرگوارم در شورای مرکزی سازمان تقاضا می کنم در اسرع وقت در مورد فراخوان عمومی و سراسری، به منظور برگزاری تجمع های اعتراضی علیه این بی حرمتی، تصمیم عاجل و مقتضی اتخاذ کنند و زمینه نمایش شکوه و عظمت و یک پارچگی قاطبه روانشناسان و مشاوران را فراهم سازند تا این بار دندان طمع مکاران از بیخ و بن کنده شود و چشمان فتنه برای همیشه کور گردد! باشد که سونامی فریاد مظلومیت و حق خواهی مان خفتگان بی درد و مسولیت نسبت به حقوق روانشناسان و مشاوران را بیدار کند؛ نیات پلید بدخواهان نسبت به جایگاه رفیع سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران را باطل گرداند؛ قضای شوم فتنه ها از سر امپراطوری بزرگ روان شناسی و مشاوره بگرداند؛ و این درد و سوگ جان گداز را التیام بخشد! تا تحقق این مهمات، سزاوار است که بر خود بگرییم!

برافراشته باد پرچم شکوه و عظمت روان شناسی و مشاوره! خداوند یار و نگهدار روانشناسان و مشاوران ایران اسلامی!

بود نامتان پر ز آوازه و جانتان پر ز نور​
بلا گردد از دانش و دینتان بس به دور

منبع : کانال تلگرامی دکتر بشارت

والسلام،
محمدعلی بشارت
پنجم مهر ۱۳۹۶
ششم محرم الحرام ۱۴۳۹


telegram2 files