جزئیات آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۹

جزئیات آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۹

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ازارائه خدمات حمایتی به ۱۱ هزار دانش آموز، ایجاد ۵۹ اتاق بازی وتهیه ۱۸۷۲ قلم وسایل ورزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبرداد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در نشست ارائه برنامه‌های سال ۹۹ حوزه سنجش، سلامت، پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی برای سال تحصیلی آینده در سطح نوآموزان دبستان پوشش ۹۹ درصدی و در سطح پیش دبستانی پوشش۷۰ درصدی هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به آزمون‌های حوزه آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۹ گفت: بازنگری و هنجاریابی آزمون و مصاحبه تشخیصی اتیسم، طرح انطباقی و هنجاریابی مقیاس سنجش رفتار سازشی، انطباق و هنجاریابی آزمون غربالگری کودکان و دانش آموزان طیف اتیسم و انطباق و هنجاریابی آزمون کافمن از جمله موارد مورد توجه در حوزه آزمون‌ها در سال ۹۹ خواهد بود.

حسینی با تاکید بر گسترش کمی و کیفی بانک جامع آزمون‌ها، خاطرنشان کرد: تحلیل علمی متغیرهای طرح سنجش سلامت، پژوهش کمی و کیفی پیرامون رابطه بین متغیرهای مربوط به سامانه بهداشت با برنامه سنجش سلامت و تربیت متخصص برای آزمون های تخصصی هوش از برنامه های دیگر در حوزه آزمون ها و تحلیل نتایج آن است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: ارائه خدمات حمایتی به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس خاص و پذیرا با پوشش ۱۱ هزار نفری در بخش خدمات حمایتی از برنامه های مهم سال ۹۹ خواهد بود.

حسینی توجه جدی به امور پرورشی را از برنامه‌های سازمان دانست و اظهارکرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری بیش از ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه، غنی سازی اوقات فراغت با پوشش ۶۶۰۰ نفری، طرح شناخت مرجعیت و تقلید  با پوشش ۵ هزار نفری، مناسب سازی محتوای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان آسیب دیده بینایی، تجهیز مدارس به اقلام مورد نیاز فعالیت‌های پرورشی، برگزاری اردوی زیارت اولی‌ها، ایجاد پارلمان مجازی و واقعی دانش آموزان با نیازهای ویژه، طرح هرمدرسه یک سرود و هر دانش آموز حداقل یک نقش و یک تشکل از جمله برنامه‌های مهم سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  وی در ادامه با بیان برنامه‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت،‌گفت: توسعه ورزش همگانی سلامت محور با مشارکت حداقل ۱۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه و گسترش تا سطح ملی، ایجاد ۵۹ اتاق بازی و تربیت بدنی، ایجاد ۱۱ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای، تهیه ۱۸۷۲ قلم وسایل و تجهیزات ورزشی، طراحی و تدوین فیلم آموزشی ورزشی برای دانش آموزان با طیف اتیسم و راه اندازی کانون ورزشی در مدارس شبانه روزی از جمله برنامه‌های مهم سال ۹۹ در حوزه سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی می‌باشد.


telegram2 files