آیا به آنلاین تراپی می‌شود اعتماد کرد؟

آیا به آنلاین تراپی می‌شود اعتماد کرد؟

دور درمانی از سال ۱۹۸۲ رواج داشت؛ اما نه به شکل امروزی. به هر حال با پیشرفت تکنولوژی شکل دور درمانی نیز تغییر کرد که به شکل امروزی خود از طریق ایمیل، یوتیوب، شبکه‌های مجازی و تلویزیون رسیده است که دو راه یوتیوب و تلویزیون عمومی هستند و دو راه ایمیل و شبکه‌های مجازی اغلب خصوصی. آنلاین درمانی به صرفه جویی در وقت و هزینه‌های ما کمک به سزایی می‌کند؛ به همین علت طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. از دیگر دلایل محبوب بودن آنلاین تراپی می‌شود به دسترسی راحت و سرعت پاسخ دهی اشاره کرد.

۱. از چه راه‌هایی امکان پذیر است؟
راه‌هایی که تا به حال برای آنلاین تراپی استفاده شده است یه شرح زیر هستند:
۱. ایمیل
۲. پیام متنی
۳. چت آنلاین
۴. تلفن‌های اینترنتی (به علت کاهش هزینه‌ها)
۵. تماس‌های ویدیویی
۶. دیگر اپلیکیشن‌های کاربردی
همه این ‌راه‌ها برای مویابل و دسک‌تاپ قابل دسترس هستند؛ ولی کار با شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین و تماس ویدیویی بالاترین آمار رضایت بیماران را داشته‌اند.

۲. ابتدا تست سلامت روان را باید بگذرانید
به دلیل صرفه‌جویی در وقت باید ابتدا فرم سلامت عمومی و تست سلامت روان را بگذرانید. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، بسیاری از افرادی که اختلالات روانی داشتند (خودشان نمی‌دانستند)و توسط تست سلامت روان شناسایی شده‌اند، با این روش به درمان خود اقدام کرده‌اند. این تست‌ها بر پایه رفتارشناسی تهیه شده‌اند. افرادی به دلیل نبود امکانات لازم در محل زندگی خود ممکن بود هرگز از بیمار بودن خودشان مطلع نشوند ونفهمند مشکلات‌شان ریشه در روان آنها دارد. بیمارهایی با مشکل افسردگی، نگرانی، اضطراب و مشکلات جسمانی‌ که ریشه در روان آنها داشتند، از این طریق شناسایی و درمان شده‌اند. سی.بی.تی اعلام کرد، اغلب بیمارانی که از تماس تصویری با پزشک خود امتناع می‌کنند به دلیل اضطراب بیش‌ از حدی است که در وجود خود دارند.

۳. آنلاین تراپیست‌ها باید اعتماد شما را جلب کنند
اگر قصد دارید از آنلاین تراپی استفاده کنید باید درباره‌ مسایل اخلاقی و حقوقی سایت و موسسه‌ای که از آن استفاده می‌کنید اطمینان کسب کنید. تا زمانی که آنها نتوانستند اعتماد شما را جلب کنند از دادن اطلاعات شخصی خودتان به آنها و پرداخت هزینه دوری کنید. دکترهایی که آنلاین تراپی را انجام می‌دهند نیازی به دوره‌های خاصی ندارند. جلسات آنلاین درمانی باید به کیفیت جلسات حضوری باشد. پزشکان آنلاین، باید به راهنمایی‌ها و قوانین پایبند باشند. پژشک‌های آنلاین باید دوره‌ها و تکنیک‌های درمانی آنلاین را بشناسند و با نحوه‌ی کار با تکنولوژی آشنا باشند تا جلسات با کیفیت و کاربردی برگزار شوند.

منبع: ایرنا


telegram2 files