بررسی نیازهای روان شناختی بیماران کرونا/ارائه مشاوره در سوگ

بررسی نیازهای روان شناختی بیماران کرونا/ارائه مشاوره در سوگ

 

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، در ارتباط با برنامه ها و اقدامات وزارت بهداشت در حوزه سلامت روان بیماران کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، احمد حاجبی، روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت سلامت روان بیماران کرونا در کشور پرداخت و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت از سه ماه گذشته در حوزه سلامت روان برای بیماران مبتلا به کرونا، گفت: با شروع همه گیری ویروس کرونا، تلاش کردیم اقداماتی را در راستای کاهش آسیب‌های سلامت روان این بیماری انجام دهیم.

وی با اشاره به رفتار ناشناس ویروس کرونا، افزود: اصولاً ما معتقدیم که در مواجهه با بحران‌های طبیعی، افراد دچار آسیب‌های روانی می‌شوند که این گونه واکنش‌ها طبیعی هستند و نباید برچسب بیمارگونه بزنیم.

حاجبی با عنوان این مطلب که آسیب‌های روانی بیماری کرونا به خصوص در اوایل اسفند ۹۸ شدت یافته بود، گفت: ما تلاش کردیم نیاز جامعه را بشناسیم و بر همین اساس، چهار بستر ارائه خدمت را مد نظر قرار دادیم.

وی، از به کار گیری دو هزار روان شناس برای ارائه خدمات به مردم خبر داد و افزود: اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی، یکی دیگر از اقدامات ما بود که به خوبی در استان‌ها دنبال شد.

حاجبی به ارائه مشاوره روان شناسی از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تماس با این سامانه صورت گرفته و مشاوره‌های لازم داده شده است.

وی ادامه داد: توجه به آسیب‌های سلامت روان خانواده‌های بازماندگان فوتی‌های کرونا در کشور، یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت است. از همین رو، مشاوره در سوگ از یک ماه قبل در دستور کار قرار گرفته است.


telegram2 files