افزایش ریسک شکستگی لگن با مصرف قرص های ضد افسردگی در سالمندان

افزایش ریسک شکستگی لگن با مصرف قرص های ضد افسردگی در سالمندان

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، سالمندان مبتلا به آلزایمر که برای درمان علائم زوال عقل خود، از جمله بی خوابی و اضطراب، داروهای ضدافسردگی مصرف می کنند، دو برابر بیشتر در معرض خطر شکستگی لگن قرار می گیرند.

پژوهش ها نشان می دهد حتی در افرادی که مبتلا به آلزایمر نیستند، استفاده منظم از داروهای ضد افسردگی  دو برابر بیشتر با خطر شکستگی لگن همراه است. با این حال، تعداد نسبی شکستگی لگن در میان افراد مبتلا به آلزایمر بالاتر است.

پژوهشگران براین باورند که این خطر در آغاز استفاده از داروهای ضد افسردگی بیشتر است و حتی تا چهار سال پس از مصرف نیز باقی می ماند.

سانا توروینن کیشینن از دانشگاه فنلاند در این خصوص می گوید: این افزایش خطر در مورد تمام داروهای ضد افسردگی که اغلب استفاده می شوند، مانند مهارکننده بازجذب انتخابی سروتونین، میرتازاپین و مهارکننده بازجذب انتخابی نورآدرنالین وجود دارد.

داروهای ضد افسردگی جدا از این که برای درمان افسردگی استفاده می شوند، برای درمان دردهای مزمن و نشانه های رفتاری و روانی زوال عقل، از جمله بی خوابی، اضطراب و تحریک نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

پژوهشگران توصیه می کنند اگر استفاده از داروی ضد افسردگی ضروری باشد، دارو و ضرورت آن باید به طور منظم تحت نظارت قرار گیرد. علاوه بر این، سایر عوامل خطرناک نیز باید به دقت در طول درمان ضدافسردگی در نظر گرفته شود.

در این پژوهش، ۵۰,۴۹۱ فرد مبتلا به آلزایمر و ۱۰۰,۹۸۲ نفر بدون بیماری آلزایمر، با سن متوسط ۸۰ سال از فنلاند مورد ارزیابی قرار گرفته شدند.

بیشتر بخوانید:


telegram2 files