مهلت ارسال مقاله به همایش “سلامت معنوی از منظر امام علی” تمدید شد

مهلت ارسال مقاله به همایش “سلامت معنوی از منظر امام علی” تمدید شد

 سایک نیوز به نقل از ایرنا دبیر کمیته مجازی همایش بین‌المللی “تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی‌(ع)” در اصفهان از تمدید مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این رویداد علمی تا دهم دی امسال خبر داد.

علی‌اصغر هاشم‌زاده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین همایش بین‌المللی “تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی‌(ع)” توسط دانشگاه اصفهان و انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه ایران(شُعبه استان)، ۱۶ و ۱۷ بهمن امسال برگزار خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: مقرر بود این همایش تیر امسال برگزار شود اما بدلایلی برگزاری آن به تعویق افتاد و مُهلت ارسال مقاله به همایش تا دهم دی امسال تمدید شد.

وی اظهار داشت: این همایش یک رویداد بین رشته‌ای است که در آن موضوع “تربیت و سلامت معنوی” در دیدگاه و احادیث امام علی‌(ع) و نهج‌البلاغه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هاشم‌زاده، مخاطبان این همایش را دانشگاهیان و صاحبنظران رشته‌های روانشناسی، علوم تربیتی، الهیات و جامعه شناسی دانست و اضافه کرد: استادانی از کشورهای عراق، لبنان، تونس و آمریکا نیز در این همایش مشارکت یا سخنرانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع سلامت معنوی و اختلالات روانی در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: جوانان امروز که در معرض فضای پیچیده مجازی و تهدیدها و تنش‌ها قرار دارند، تشنه آرامش هستند بنابراین باید بررسی کرد که چگونه می‌توان آرامش را ایجاد کرد یا بدست آورد.

این استاد دانشگاه افزود: در همایش یاد شده تلاش می‌شود تا روش‌های کارآمدی از کلام امام علی‌(ع) در جهت تقویت سلامت اجتماعی و معنوی جامعه استخراج شود.

وی گفت: برگزاری چنین رویدادها و انجام این قبیل تحقیقات کمک می‌کند تا جوانان با سرچشمه دین، بهتر و بیشتر آشنا شوند و نگاه‌های سلیقه‌ای در این زمینه کنار گذاشته شود.

هاشم‌زاده با اشاره به برگزاری حدود ۲۰ پیش نشست برای همایش مذکور افزود: برخی از محورهای همایش شامل اصول تربیت معنوی در معارف علوی، بررسی تطبیقی تربیت معنوی در معارف علوی، علوم تربیتی و روانشناسی، مولفه‌های سلامت معنوی در معارف علوی، شیوه‌های ارتقای سلامت معنوی در معارف علوی و شاخص‌های سلامت معنوی در معارف علوی است.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش بین‌المللی “تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی‌(ع)” با مشارکت وزارتخانه‌های “علوم، تحقیقات و فناوری” و “بهداشت، درمان و آموزش پزشکی” به همت دانشگاه اصفهان و انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه ایران(شعبه استان)، بهمن سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

telegram2 files