ارسال ۳۰ طرح پژوهشی در فراخوان ستاد علوم‌شناختی

ارسال ۳۰ طرح پژوهشی در فراخوان ستاد علوم‌شناختی

در پی فراخوان‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای مشارکت و فعالیت اساتید، محققان و متخصصان در اجرای طرح‌های پژوهشی، ۳۰ طرح در حوزه‌های مرتبط ارسال شد.

سایک نیوز به نقل از ایسنا، در نوزدهمین فراخوان این ستاد حدود ۳۰ طرح پژوهشی در قالب ۶۰ پایان‌نامه در مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد و دکتری به منظور توسعه فناوری و خدمات شناختی و دستیابی به دستاوردهای یکپارچه، به ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ارائه شد.

در این مرحله از فراخوان محققان و اساتید از ۲۰ دانشگاه در سطح کشور با ارسال ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی خواهان مشارکت و فعالیت در حوزه‌های دانش علوم و فناوری‌های شناختی از جمله در حوزه علوم اعصاب، روانشناسی، مهندسی، مدل‌سازی و خلق محصولات و تولیدات نوآورانه و خلاقانه در حیطه دانش علوم شناختی شدند.

طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری، خصوصاً در حوزه علوم پایه، مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی و حمایت قرار می‌گیرند­.

ستاد علوم شناختی در راستای سیاست‌های خود درصدد است با حمایت از طرح‌های پژوهشی، زمینه ترویج دانش، تولید فناوری و خدمات شناختی را در سطح کشور فراهم کرده و انگیزه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی اساتید، محققان و پژوهشگران در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی‌ گسترش یابد.

به دنبال چندین مرحله فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی در قالب طرح‌های دسته “ج” به منظور افزایش هم افزایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و در راستای تحقق اهداف مصوب در حوزه علوم شناختی بیش از ۲۰۰ طرح پژوهشی محققان، اساتید، پژوهشگران و متخصصان از مراکز و مؤسسات آموزش علمی و تخصصی در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی مورد تصویب قرار گرفت که تاکنون ۴۵ ایده و طرح پیشنهادی به اتمام رسیده است.

به نقل از روابط عمومی ستاد علوم شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، طرح‌های مصوب در این فراخوان‌ها در حوزه‌های روانشناسی، آموزش و پرورش، زبانشناسی، علوم اعصاب، مدلسازی، نگاشت مغز، مدیریت، روانشناسی و آزمون‌های روانسنجی از سوی محققان و پژوهشگران در سطح کشور در حال اجرا است.

بر اساس سیاست‌های راهبردی و اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای تشویق محققان به مشارکت فعال‌تر در حوزه دانش علوم شناختی امسال میزان حمایت از طرح‌های دسته” ج” تا سقف یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

telegram2 files