۱۹۳ شهرستان وضعیت خوبی در تحولات ازدواج و طلاق ندارند و شرایط اخذ «مجوز» مرکز مشاوره ازدواج

۱۹۳ شهرستان وضعیت خوبی در تحولات ازدواج و طلاق ندارند و شرایط اخذ «مجوز» مرکز مشاوره ازدواج

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد که در تمامی شهرستانها با اولویت ۱۹۳ شهرستانی که در گزارش روند تحولات ازدواج و طلاق وضعیت خوبی ندارند، حداقل یک دفتر مشاوره را به صورت تخصصی در حوزه ازدواج و خانواده مجوز بدهیم.

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی‌فر در خصوص مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده اظهار کرد: ما در بحث مراکز و دفاتر مشاوره یک ظرفیت بسیار خوبی در وزارت ورزش و جوانان ایجاد کردیم. در حوزه تخصصی ازدواج و خانواده ۴۳۰ مرکز مشاوره در کشور داریم که در کنار آن با استفاده از ظرفیت مشاورین انقلابی و توانمند، دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده را هم راه اندازی کردیم.

 

۱۹۳ شهرستان وضعیت خوبی در تحولات ازدواج و طلاق ندارند  

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی که انجام شد، تمام تلاشمان را خواهیم کرد که در تمامی شهرستان ها مخصوصاً در ۱۹۳ شهرستانی که در گزارش روند تحولات ازدواج و طلاق وضعیت خوبی ندارند، حداقل یک دفتر مشاوره را به صورت تخصصی در حوزه ازدواج و خانواده مجوز بدهیم و حمایت کنیم تا به مرور آمار طلاق در این شهرستان ها را مدیریت و آن را کم کم به سمت کاهش سوق دهیم.

شرایط اخذ «مجوز» مرکز مشاوره ازدواج

متقی فر در خصوص چگونگی تاسیس دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده اظهار کرد: هر فردی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی و مشاوره باشد می تواند با مراجعه به ادارات کل استانی ما درخواست مجوز تاسیس دفتر را ارائه کند و ما با افتخار این مجوز را تنها با یک مصاحبه علمی که در تهران برگزار می شود به آنها تقدیم می کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان توضیح داد: از دو هفته آینده، علاقه مندان برای ثبت درخواست مجوز دفاتر مشاوره می توانند به سایت وزارت ورزش و جوانان مراجعه و در بخش مجوزها اخذ مجوز مرکز مشاوره را انتخاب و اطلاعات و مدارک خود را بارگذاری کنند و بعد از آن برای مصاحبه از آنها دعوت خواهد شد.

حجت الاسلام متقی فر همچنین در خصوص اعطای مجوز مراکز مشاوره نیز عنوان کرد: برای اخذ مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده هم تنها داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی و مشاوره و قبولی در مصاحبه علمی وزارت ورزش و جوانان کفایت می کند.

بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وی با بیان این که بخش عمده‌ای از حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان در حوزه مشاوره‌های رایگان است، افزود: ما سالیانه عدد قابل توجهی را به این امر اختصاص می دهیم و از مشاوره رایگان ازدواج و خانواده حمایت می کنیم تا بتوانیم به اقشاری که توان استفاده از این خدمات را ندارند مشاوره بدهیم.

telegram2 files