آگاه سازی بیشتر والدین برای پیشگیری از کودک آزاری از اولویت های بهزیستی است

آگاه سازی بیشتر والدین برای پیشگیری از کودک آزاری از اولویت های بهزیستی است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: آگاه سازی بیشتر والدین برای پیشگیری از انواع کودک آزاری در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد اما درعین حال هیچگونه آموزش مستقیم در زمینه تربیت جنسی برای کودکان در مهدهای کودک ارائه نمی شود.

حبیب الله مسعودی فرید افزود: در مهدهای کودک سه نوع محتوای آموزشی از جمله محتواهای آموزشی مفاهیم علوم و ریاضی، محتواهای دینی در قالب داستان و شعر و نقاشی و محتواهای سبک زندگی ارائه می شود.

وی ادامه داد: بخشی از محتواهای آموزشی سبک زندگی به آگاه سازی والدین برای پیشگیری از انواع کودک آزاری اختصاص دارد که والدین در این بخش آموزش می بینند برای پیشگیری از کودک آزاری به کودکان خود مهارت نه گفتن را بیاموزند که بطورمثال اگر غریبه ای به کودکی گفت بیا برویم برایت آب نبات بخرم ، کودک به او ‘نه’ بگوید یا اینکه اگر مشکلی برای کودک پیش بیاید او به والدین خود اطلاع بدهد.

وی تاکید کرد: هیچ محتوای آموزشی برای تربیت جنسی کودکان به کودکان مهدها ارائه نمی شود بلکه والدین آموزش می بینند چراکه والدین بهترین نقش مربیگری را دارند.

مسعودی فرید یادآور شد: هرچند برای پیشگیری از کودک آزاری، نهادهایی مانند نیروی انتظامی ، قوه قضائیه و سازمان بهزیستی ، نقش دارند اما خود مردم به ویژه والدین هم باید مراقب این موضوع باشند.

بیشتر بخوانید


telegram2 files