پژوهشگران ایتالیایی موفق به کشف منشأ آلزایمر شدند

پژوهشگران ایتالیایی موفق به کشف منشأ آلزایمر شدند

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، گروهی از پژوهشگران ایتالیایی موفق به کشف منشا آلزایمر شدند که امید می رود راه جدیدی برای درمان این بیماری باز شود.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) در این خصوص می نویسد: گروهی از پژوهشگران ایتالیایی به ریاست مارچلو داملیو و هماهنگی دانشگاه کمپوس بیومدیکو شهر رم ، موفق شدند تا منشا بیماری آلزایمر را کشف کنند. این پژوهش ها راه جدیدی را برای مطالعه و جستجوی درمان بیماری آلزایمر باز کرده است.

به عقیده پژوهشگران، منشا این بیماری را نباید در هیپوکامپ، ساختار عصبی مرکزی در عملکرد حافظه جستجو کرد، به عبارتی منشا آلزایمر در فضای مغزی در رابطه با حافظه نیست بلکه بر اثر مرگ برخی از نورون ها در منطقه ای مربوط به اختلالات خلقی صورت می گیرد.

این پژوهش های جدید که با همکاری بنیاد ‘IRCCS Santa Lucia ‘ و مرکز ملی تحقیقات ایتالیا صورت گرفته است، بر روی منطقه ای از مغز متمرکز است که در آن دوپامین ، نوروترنسمیتر مرتبط به اختلالات خلقی، تولید می شود و همین مانند یک اثر دومینو، منجر به مرگ نورون های تولید کننده دوپامین و نارسایی این ماده در هیپوکامپ شده و در نهایت فرد مبتلا حافظه خود را از دست می دهد.

در ایتالیا حدود ۶۰۰ هزار نفر مبتلا به بیماری الزایمر هستند که ابتدا با فراموش کردن برخی چیزها و سپس به فراموشی حتی چهره بستگان و خانواده و نیاز به کمک حتی برای فعالیت های ساده منجر می شود. در جهان نیز ۴۷ میلیون نفر مبتلا به آلزامیر هستند.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files