دانشمندان موفق به تولید داروی ضد نشئگی شدند

دانشمندان موفق به تولید داروی ضد نشئگی شدند

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، پژوهشگران روسی موفق به ساخت داروی ترک اعتیاد به مواد مخدر بر گرفته از تریاک شده اند که عملکرد آن،جلوگیری از ایجاد نشئگی و بروز شوق مصرف این مواد در معتادان اعلام شده است.

روزنامه ایزوستیا در این خصوص می نویسد: این داروی ترک اعتیاد جدید، بر اساس مولکول های موادی ساخته شده است که با ضریب اطمینان بالا، حس لذت ناشی از مصرف مواد مخدر را در بدن فرد معتاد به صورت پایدار از بین می برد. گفتنی است که داروی جدید، مشابه داروهای کنونی تولید شده بر پایه مورفین نمی باشد. این دارو هنگامی که وارد جریان خون می شود، پادتنی تولید می کند که از نفوذ تاثیر شیمیایی مواد مخدر در مغز ممانعت می کند و به این ترتیب معتادان با مصرف هر میزان مواد، لذتی نمی برند.

به عقیده پژوهشگران، داروی جدید می تواند در مداوای معتادان به مواد مخدر ساخته شده از تریاک شامل هروئین بسیار موثر باشد و دوره معالجه کامل از یک تا سه سال پیش بینی می شود.
مارینا میاخکووا رئیس آزمایشگاه انستیتو فیزیولوژی روسیه و دست اندرکار برنامه ارزیابی این دارو ،در این باره می گوید: داروهای موجود برای مداوای معتادان تنها  ۱۰تا ۱۳ درصد افراد معتاد را معالجه می کند که همزمان نیز عوارض جانبی زیادی دارند. براساس ارزیابی ها و نتایج آزمایشگاهی، ویژگی داروی جدید ساخته شده، درمان بی خطر است که پس از مصرف آن، افراد پاک شده از اعتیاد، علاقه ای به مصرف دوباره مواد مخدر پیدا نمی کنند.

میاخکووا گفت: این دارو پس از کسب آخرین نتیجه گیری های مثبت بعد از پایان مرحله آزمایش حیوانی، روی افراد معتاد آزمایش خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files