کشف ارتباط ناحیه آمیگدال مغز و بروز سکته

کشف ارتباط ناحیه آمیگدال مغز و بروز سکته

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، براساس مطالعات تیم پژوهشی بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد، جدا از علل ایجاد کننده بیماری های قلبی عروقی مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا و دیابت، فعالیت بالای آمیگدال نیز می تواند منجر به این بیماری ها در انسان شود.

پژوهش ها پیش از ایننشان داده است که آمیگدال یا بادامه مغز در افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه  (PTSD)، اضطراب و افسردگی فعال تر است اما قبل از این مطالعه، هیچ پژوهشی این منطقه از مغز را مرتبط با خطر حمله قلبی و سکته مغزی ندانسته بود.

دکتر احمد توکل سرپرست تیم پژوهشی در این خصوص می گوید: این مطالعه، این احتمال را به وجود می آورد که کاهش استرس می تواند مزایایی فراتر از گسترش بهبود احساس سلامت روان داشته باشد

به گفته دکتر توکل، در نهایت، استرس مزمن می تواند به عنوان یک عامل خطرساز مهم برای بیماری های قلبی عروقی تلقی شود که مانند سایر عوامل خطرناک، باید به طور موثر مدیریت شود

در این مطالعه، اسکن مغز، فعالیت طحال و التهاب عروق ۲۹۳ بیمار به طور متوسط برای ۳ سال دنبال شد تا بررسی شود آیا آن ها دچار بیماری های قلبی عروقی می شوند یا خیر. در این میان، کسانی که فعالیت آمیگدال بالاتری داشتند، بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی قرار داشتند.

بیشتر بخوانید:


telegram2 files