ساخت سیستم رهگیر چشمی توسط پژوهشگران کشور

ساخت سیستم رهگیر چشمی توسط پژوهشگران کشور

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، محققان مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد سیستمی برای تحقیقات بر روی سیستم بینایی تولید کردند که این دستگاه یکی از ابزارهای موثر در آزمایشگاه علوم شناختی به شمار می‎رود.

یک شرکت‌ دانش‌بنیان، موفق به ساخت سیستم رهگیر چشمی (Eye Tracking System) شده است که در حال حاضر مراحل ساخت مدل Head Fix با نرخ ۲۰۰ تصویر در ثانیه را با موفقیت به پایان رسانده است و ساخت مدل Head Free این دستگاه با نرخ ۲۰۰ تصویر در ثانیه مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

سیستم رهگیر چشمی وسیله‌ایست برای تعیین موقعیت چشم و حرکات آن. این سیستم‌ها در پژوهش بر روی سیستم بینایی در آزمایشگاه‌های علوم اعصاب، روانشناسی و در فناوری‌های ارتباط انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پژوهشگران این طرح با محوریت تولید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه‌های علوم اعصاب و شناخت و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری فعالیت خود را در مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرده‌اند.

سیستم ثبت سیگنال (Neural Data Acquisition)، پمپ سرنگی، استریوتاکس و تجهیزات آزمایشگاه نخستیان (صندلی میمون، چهارچوب ثبت، قلاده، اتاقک شیلد الکترومغناطیسی و صوتی و قفس از دیگر دستاوردهای این محققان است.


telegram2 files