“ترامپ هراسی” بیماری جدید آمریکایی ها

“ترامپ هراسی” بیماری جدید آمریکایی ها

به گزارش سایک نیوز به نقل از روزنامه سپید، به گفته انجمن متخصصان اطفال آمریکا، بعد از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، کودکان مهاجرین غیرقانونی با ترس از اخراج از کشور روزهای خود را سر می‌کنند و این مسئله موجب افزایش حملات اضطرابی و نگرانی در کودکان این افراد شده است.

بعضی از کودکان در کلاس مدرسه به علت اضطراب از درد شدید معده رنج می‌برند چراکه می‌ترسند به محض برگشتن به خانه پدر و مادرشان در خانه نباشند. در کالیفرنیا خانواده‌های بسیاری می‌گویند که کودکانشان هرروز مدرسه را با اشک ترک می‌کنند چون همکلاسی‌هایشان به آن‌ها می‌گویند که به‌زودی از کشور دیپورت خواهند شد.

کودکان به‌تنهایی به بخش اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند چون والدینشان از ترس بازداشت شدن توسط ماموران اداره مهاجرت و گمرک به بیمارستان نمی‌آیند. حتی کودکانی که در آمریکا متولد شده‌اند نیز از این موضوع رنج می‌برند.

میمی لیند، مدیر سلامت رفتاری کلینیک خانواده ونیز، که یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به خانواده‌های کم‌درآمد در کالیفرنیای جنوبی می باشد، می‌گوید: «این مثل آتش‌فشانی است که فوران کرده است. واقعا وحشتناک است. افرادی که سابقه اضطراب و افسردگی ندارند دچار علائمی شده‌اند که قبلا سابقه نداشته و حال افرادی که دچار افسردگی و اضطراب بوده‌اند نیز روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود.»
خیلی زود است بتوان آمار دقیق اثرات منفی موج اضطراب ناشی از ترامپ را اعلام کرد اما به گفته متخصصان بهداشت و مدافعان حقوق مهاجرین بروز این ناراحتی‌ها امری غیرقابل‌تردید است. ماری النا هینکاپیه از مرکز ملی قوانین مهاجرت می‌گوید: «مردم نگران‌اند که خانواده‌هایشان ازهم‌پاشیده شود؛ پدر و مادران به کشور مبدا بازگردانده و کودکان به مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست سپرده شوند. مقیاس این فاجعه بسیار عظیم خواهد بود، در اندازه‌ای که پیش‌ازاین هرگز ندیده‌ایم.»
قسمتی از نگرانی‌های مربوط به ترامپ حتی قبل از انتخابات نیز مشهود بود، به‌خصوص در ایالاتی که کنگره جمهوری‌خواهان حزب غالب بوده و اقداماتی را جهت سخت‌تر کردن دسترسی مهاجران به تحصیل، بهداشت و سایر خدمات عمومی انجام دادند. انتخابات ترامپ نگرانی همیشگی را تبدیل به یک بحران تمام‌عیار کرد چراکه پیروزی‌اش غیرمنتظره بود.
جولی لینتون، پزشک متخصص اطفال در ایالت کارولینای شمالی و عضو انجمن پزشکان کودکان آمریکا وابسته به گروه منافع خاص در سلامت کودکان مهاجر در ساعت ۶/۳۰ بامداد روز نهم نوامبر تماس‌های بی‌شماری از بیماران وحشت‌زده داشته که از آن موقع تا به امروز سیل این تماس‌های تلفنی ادامه دارد. بسیاری از خانواده‌های مهاجر غیرقانونی که کودکان بیمار و متولد آمریکا دارند برای مقابله با هرگونه پیشامدی خود را آماده کرده‌اند و خود را به اجبار با دو تصمیم دردناک مواجه می‌بینند: یا این‌که فرزندانشان را تنها در آمریکا رها کنند و به کشور خود بازگردند یا این‌که در آمریکا باقی بمانند و خطر از دست دادن مراقبت‌های بهداشتی را به جان بخرند.
لینتون، شاهد پناهندگان سوری و بیماران اهل مکزیک و آفریقای مرکزی بی‌شماری بوده است که صاحب فرزندان مبتلابه اختلالات عصبی عضلانی هستند و برای آن‌ها دسترسی به تجهیزات پزشکی غیرممکن خواهد شد. لینتون می‌گوید «والدین از من می‌پرسند: چه‌کار باید کنیم؟ چگونه می‌توانیم در صورت دیپورت شدن وکالت‌نامه تهیه کنیم؟ فرزندانمان دارای نیازهای ویژه بهداشتی هستند. خیلی مشکل است که درعین‌حال که نگران مراقبت از فرزندمان هستیم نگرانی اخراج از کشور را هم تحمل کنیم.»
درواقع این تنها خانواده‌ها و کودکان نیستند که ضربه را احساس کرده‌اند. بسیاری از بیماران که به‌هرحال آسیب‌پذیر هستند، معتادان به الکل و مواد مخدر، بیماران مبتلابه اختلالات دژنراتیو و مشکلات روانی نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. ایلین گارسیا پرستاری که به مراقبت از بیماران مبتلابه ایدز در کلینیک خانواده ونیز مشغول است می‌گوید: «برای این بیماران مثل این می‌ماند که تازه شروع به بازیابی سلامتی خود کرده‌اند و ناگهان حس می‌کنند که دارند توانشان از دست می‌دهند.»
بیمار میانسالی به نام ماریا (نام مستعار او) که یک مهاجر غیرقانونی است می‌گوید: «وقتی از نتیجه مثبت آزمایش اولیه HIV خود مطلع شدم بسیار شوکه شدم اما به‌راحتی با این مسئله کنار آمدم چون می‌دانستم که درمان‌های لازم در دسترس است. اما الآن احساس می‌کنم که محکوم به اعدام شده‌ام. او می‌گوید اگر دولت ترامپ طرح مقرون‌به‌صرفه اوباما را کنار بگذارد من نیز بیمه سلامت خود را از دست می‌دهم و اگر از آمریکا دیپورت بشوم و نتوانم در کشور خود خدمات مشابه را پیدا کنم زندگی من به خطر خواهد افتاد. این مشکلات نگرانی من را دو برابر می‌کند.»
لینتون، متخصص اطفال کارولینای شمالی می‌گوید که بسیاری از ما در حال حاضر احساس درماندگی می‌کنیم. ما سعی می‌کنیم بی‌طرف باقی بمانیم اما بدون هیچ شرمی طرفدار کودکان هستیم و تحمل شرایط کنونی برای ما بسیار سخت است. برای من به‌عنوان یک متخصص اطفال و به‌عنوان یک مادر بسیار ناراحت‌کننده است که تصور کنم یک کودک نسبت به دیگران ارزش کمتری داشته باشد. میمی لیند می‌گوید: «این زمان انتظار بسیار اضطراب برانگیز است و ما هیچ راهی برای تسکین اضطراب مردم نداریم.»

منبع: گاردین

سایک نیوز : گفتنی است در همین راستا و به تازگی واژه جدید Trumpophobia که به معنای ترس از انتخاب شدن ترامپ و شخص وی می باشد وارد دیکشنری های انگلیسی زبان شده است.

بیشتر بدانید:
تحلیل روانشناختی شخصیت ترامپ را اینجا بخوانید.


telegram2 files