پنج هزار جوان آموزش های پیش از ازدواج را فراگرفتند

پنج هزار جوان آموزش های پیش از ازدواج را فراگرفتند

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: پنج هزار جوان در کشور سال گذشته آموزش های پیش از ازدواج را فراگرفتند.

وی افزود: آموزش های پیش از ازدواج به وسیله ۲ هزار مربی ارائه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: آمادگی و آگاهی برای شکل‌‌گیری خانواده پایدار از اهداف مهم برگزاری دوره‌های آموزشی ۱۶ ساعته پیش از ازدواج است.

رستمی ادامه داد: با توجه به نقش آموزش های پیش از ازدواج در افزایش پایداری و استحکام بخشی زندگی جوانان امسال برای آموزش ۷۵۰ هزار زوج هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اعتباری اشتغال‌زایی و کارآفرینی به جوانان افزود: پرداخت این تسهیلات به جوانان از جمله اقدامهای مهم دولت است.

رستمی گفت: همچنین دولت به جوانانی که کسب و کار جدیدی راه‌اندازی می‌کنند ۱۵۰میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام کم‌بهره چهار درصدی پرداخت می کند.

وی با اشاره به افزایش سه برابری وام ازدواج جوانان عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده وام ازدواج جوانان از ۳۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که این امر نقش مهمی در حل مشکلات ازدواج جوانان داشته است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از وام ازدواج استفاده کردند.

رستمی گفت: همچنین در ۱۶ استان و شهرهای بزرگ کشور ۲۰۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج راه اندازی شده است و براساس برنامه ریزی ها این مراکز امسال با افزایش پنج برابری به یک هزار مرکز افزایش می یابند.

 

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files