نرخ بالای خودکشی در خانواده و دوستان افرادی که خودکشی کرده اند

نرخ بالای خودکشی در خانواده و دوستان افرادی که خودکشی کرده اند

به گزارش سایک نیوز به نقل از سلامانه ، یک مطالعه جدید در انگلستان نشان می دهد که خانواده‌ها و دوستان افرادی که خودکشی می‌کنند نیز در معرض خطر خودکشی قرار دارند.

مسئول این پژوهش، اکساندرا پیتمن، از بخش روان‌پزشکی دانشگاه کالج لندن در یک نشست خبری گفت: «نتایج ما اثر عمیق و پررنگ خودکشی بر دوستان و اعضای خانواده را نشان می دهد»
این مطالعه بر روی  بیش از ۳۴۰۰ نفر از پرسنل و دانشجویان دانشگاهی در طیف سنی ۱۸ تا ۴۰ سال که مرگ ناگهانی یکی از خویشاوندان یا دوستان بر اثر عوامل طبیعی یا خودکشی را تجربه کرده بودند ، انجام گرفته است.

آن‌هایی که خویشاوند یا دوستشان بر اثر خودکشی مرده بود نسبت به کسانی که عزیزشان بر اثر عوامل طبیعی مرده بود، ۶۵ بیشتر احتمال داشت به خودکشی دست بزنند. ریسک مطلق خودکشی در شرایطی که فامیل یا دوستی بر اثر خودکشی مرده بود، یک نفر از هر ۱۰ نفر بود.

به علاوه آنهایی که دوست یا بستگان‌شان بر اثر خودکشی مرده بود، ۸۰ درصد بیشتر احتمال داشت که کار و درس را رها کنند. به گفته محققان دانشگاه کالج لندن، به طور کلی، ۸ درصد کسانی که عزادار خودکشی کسی بودند از دانشگاه اخراج شده یا کارشان را رها کردند.


telegram2 files