مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت دوم)

مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت دوم)

والدین

والدین کودکانی که مورد آزار قرار گرفته اند:

مراقب نشانه هایی که کودک از خود نشان می دهد باشید

کودکان ممکن است همیشه در مورد اینکه مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند صحبت نکنند. لباس های پاره شده، تردید در رفتن به مدرسه، کاهش اشتها، کابووس دیدن، گریه کردن یا افسردگی و اضطراب می تواند نشانه هایی از مورد آزار و اذیت قرار گرفتن باشند.

اگر متوجه شدید که کودک شما مورد آزار قرار گرفته به او نگویید که “بهش فکر نکن” یا “ایرادی نداره، مهم نیست” . به جای آن، با او صحبت کنید به طوری که متوجه شوید تا چه حد در مدرسه آسیب دیده تا بتوانید قدم های مناسبی در جهت برطرف کردن این مسئله بردارید. بسیار مهم است که به کودک خود نشان دهید که به او کمک کرده و از او بخواهید با فرد قلدر درگیر نشود و به سمت جبران نرود.

به کودک خود آموزش دهید زمانی که مورد قلدری قرار می گیرد چگونه برخورد کند

در مورد اتفاقاتی که می توان با مدیریت صحیح آنها را حل کرد، به کودک خود آموزش دهید که چگونه بدون اینکه آسیب ببینند موقعیت را مدیریت کنند. با کودک خود در منزل تمرین کرده و موقعیت های مختلفی را برای او نشان دهید که ممکن است مورد آزار قرار بگیرد، به او یاد دهید که چگونه به قلدری بی توجهی کرده و یا از استراتژی هایی استفاده کند که مؤثر باشد.

به کودک خود کمک کنید تا معلمان یا دوستانی که می توانند در این موقعیت ها به آنها اعتماد کرده را پیدا کنند.

قوانین استفاده از تکنولوژی را مشخص کنید

در مورد آزار و اذیت مجازی آموزش ببینید و به کودک خود نیز یاد دهید و به آنها بیاموزید که به ایمیل های تهدید آمیز پاسخ نداده و یا برای دیگران نفرستند. در مورد فیس بوک یا برخی وب سایت های دیگر از فیلترهای مناسب استفاده کنید. کامپیوتر خانوادگی را تنها کامپیوتر مورد استفاده کودک در نظر بگیرید و آن را در مکانی قرار دهید که قابل مشاهده و کنترل توسط شما باشد.

قبل از اینکه به کودک خود تلفن همراه هدیه دهید در مورد آن و داشتن دوربین بر روی تلفن همراه کاملاً فکر کنید. به آنها بگویید که پیام های آنها را کنترل می کنید. به عنوان یک والد، برای کنترل قلدری، می توانید در مورد قرارگیری تلفن همراه در ساعاتی خاص از شب و در مکان عمومی مانند آشپزخانه اظهار نظر کنید.

مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت دوم)

والدین باید قلدری را به مدرسه گزارش دهند، حتی می توانند با کپی نامه ای که در ابتدا گزارش این آزار و اذیت را اعلام کرده بودند، به مدیر شکایت کنند.

والدین می توانند هر آنچه که به عنوان تهدید در نظر گرفته می شود مانند نامه الکترونیکی، پیام ها در تلفن یا هر نوع اظهار نظری در وب سایت ها را به پلیس گزارش دهند.

والدین کودکانی که قلدری انجام داده اند

قلدری را قبل از شروع خاتمه دهید

به کودک خود در مورد قلدری آموزش دهید. ممکن است کودک شما مشکلاتی در مورد خواندن علائم اجتماعی داشته باشد و ندانند که آنچه که انجام می دهند سبب آزار دیگری می شود.

منزل خود را در مقابل “قلدری” امن سازید

کودکان رفتار را از والدین خود می آموزند. قرار گرفتن در معرض رفتارهای خشن یا ایجاد محیطی کاملاً خشک و محدود در خانه، کودکان را بیشتر مستعد آزار رساندن به دیگران می کند. والدین/مراقبان کودکان باید الگوی رفتارهای مثبت در رابطه با دیگران و یا کودک خود باشند.

به دنبال مشکلات مربوط به اعتماد به نفس باشید

کودکانی با اعتماد به نفس پایین معمولاً از قلدری برای رسیدن به احساسی بهتر در مورد خود استفاده می کنند. حتی کودکانی که بسیار مورد علاقه دیگران و محبوب هستند نیز ممکن است تمایلات اینچنینی داشته باشند.

تیم تخصصی سایک نیوز

http://www.apa.org/helpcenter/bullying.aspx

مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت اول)

مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت سوم)


telegram2 files