مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت سوم)

مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت سوم)

دانش آموزان

قلدری فیزیکی یا مجازی را گزارش دهید

مهم است که دانش آموزان قلدری را به معلم یا بزرگسالی که مورد اعتماد آنهاست گزارش دهند. معمولاً کودکان به خاطر ترس از اینکه در استفاده از کامپیوتر یا تلفن های همراه محدود شده و یا آنها را از دست بدهند، در مورد آزارهای مجازی حرفی نمی زنند.

والدین بهتر است در این گونه موارد از گزارش دادن کودک خود در این مورد استقبال کرده و او را در مورد استفاده از وسائل ارتباط جمعی محدود نکنند. بسیار مهم است که کودک بداند قلدری صحیح نیست و باید توسط یک بزرگسال حل شود.

قلدری را با قلدری پاسخ نگویید

ممکن است این مسئله دشوار باشد اما همانطور که همیشه می گویند نباید جواب بدی را با بدی داد. بهتر است عصبانیت خود را نشان نداده و یا گریه نکنید. یا به آرامی به فردی که شما را آزار می دهد بگویید که این کار را تمام کند و یا اینکه به راحتی از کنار او بگذرید.

مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت سوم)

از تنها ماندن اجتناب کنید

هر زمان که ممکن است از تنها ماندن در موقعیت هایی که هیچ دانش آموز یا معلمی در آنجا وجود ندارد اجتناب کنید. بهتر است به همراه یک دوست از سرویس های بهداشتی استفاده کنید و یا نهار خود را در جمع دوستان میل کنید.

زمانی که از اتوبوس مدرسه استفاده می کنید بهتر است روی صندلی های جلو بنشینید.  اگر می دانید که دانش آموزی که معمولاً شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد در کدام منطقه یا راهرو قرار دارد و یا کجا می ایستد، بهتر است از مسیرهای انحرافی دیگری برای رفتن به کلاس یا سالن غذاخوری استفاده کنید.

به یاد داشته باشید همواره مورد آزار قرار گرفتن خود از سمت دیگر دانش آموزان را به دوست، معلم، مربی و یا مدیر مدرسه گزارش دهید.

نتیجه گیری

دانش آموزانی که مورد قلدری قرار میگیرند ممکن است آزرده خاطر، افسرده و یا مضطرب شوند. اگر کودک یا دانش آموز شما در مدرسه و یا با دانش آموزی دیگر مشکلی دارد که مرتبط با قلدری است، متخصص سلامت روان، فردی مانند روانشناس می تواند به کودک شما در این زمینه کمک کند تا سبب افزایش اعتماد به نفس و تاب آوری او شود. این سبب می شود تا کودک شما در اجتماع و مجامع علمی موفق تر باشد.

تیم تخصصی سایک نیوز

http://www.apa.org/helpcenter/bullying.aspx

مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت اول)

مقابله با قلدری را یاد بگیریم و به کودک خود آموزش دهیم (قسمت دوم)


telegram2 files