هشت نکته برای مقابله با احساس ناکامی در محیط کار

هشت نکته برای مقابله با احساس ناکامی در محیط کار

سایک نیوز به نقل از نیک آرام: هر فرد شاغل ممکن است در محل کار خود از یک موقعیت خاص یا فرد دیگر ناراضی باشد؛ اما این موضوع، حتی‌الامکان نباید به مجوزی برای ناراحتی، نارضایتی یا ناکامی در محیط کار تبدیل شود. بر اساس تحقیقات موسسه‌ی «هلث اشورد» 86 درصد از کارکنان به طور مرتب، احساس ناامیدی خود را به همکاران‌شان ابراز ‌می‌کنند، اما برای 79 درصد از آن‌ها، کنار آمدن با آن‌ دسته از همکارانی که نمی‌توانند خلق‌و‌خوی خود را کنترل کنند، کار دشواری محسوب می‌شود.

از شایع‌ترین علل استرس یا سرخوردگی در محیط کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیر ناکارآمد (۷۴ درصد)
  • فشار کاری مفرط و مدت زمان تعیین‌شده برای انجام کار (۶۰ درصد)
  • ارتباطات ضعیف و دیدِ محدود اعضای گروه (۵۷ درصد)
  • دسترسی نامناسب به منابع یا اطلاعات مورد ‌نیاز برای انجام دادن کارها (۳۷ درصد)

آموختن چند نکته‌ی موثر در رابطه با چگونگیِ کنار آمدن با سرخوردگی یا ناامیدی، به شما این امکان را می‌دهد تا بر چنین مشکلاتی فائق آمده و از یک دوران کاری شادتر، هم برای خود و هم برای همکاران‌تان، لذت ببرید.

مشکلات خود را به زبان بیاورید.

فارغ از اینکه چه استرسی دارید یا در چه فضایی مشغول به کار هستید، چیزی که اهمیت دارد این است که در مورد مشکلات خود با یک مافوق صحبت کنید. اگر مدیران شما از دغدغه‌‌ها یا نگرانی‌هایتان مطلع نباشند، کاملا طبیعی‌ست که نتوانند در راستای رفع آن‌ها کاری انجام دهند.

تدابیر خلاقانه اتخاذ کنید.

برای اینکه به‌طور مستقیم، خاستگاه ناامیدی خود را برطرف سازید، می‌توانید با ارائه‌ی اقدامات مبتکرانه یا ساز‌وکارهای جدید، در راستای ساده‌سازی روند کار و بهبود فضای کاری اقدام کنید.

برای جلوگیری از ناکامی در محیط کار، تدابیر خلاقانه بیندیشید

بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید.

برقراریِ موازنه بین کار و یک زندگی سالم می‌تواند مواجهه با موقعیت‌های استرس‌زا را ساده‌تر کند؛ بنابراین همواره اطمینان حاصل کنید که در اوقاتی که خارج از محل کار هستید، برای خود وقت می‌گذارید.

مجموعه‌ قوانینی را برای خود در نظر بگیرید.

کار کردن تا ساعات پایانی شب، صرف نکردن ناهار یا بر عهده گرفتنِ حجم زیادی از کار به‌صورت ناگهانی، می‌تواند باعث افزایش استرس شما شود. سعی کنید قوانین دقیق و روشنی در مورد ساعات کاری خود و حجم کارهای مضاعفی که انجام می‌دهید، تنظیم کنید.

برای جلوگیری از ناکامی در محیط کار یوگا را امتحان کنید. 

تحقیقات ثابت کرده‌اند که یوگا و دیگر ورزش‌ها از سطح استرس ما کاسته و سلامت ما را بهبود می‌بخشند. چند تکنیک کاهشِ استرس مانند یوگا را امتحان کنید تا سطح ناامیدی را به کمترین میزان خود برسانید.

یک «منطقه استراحت» را پیشنهاد دهید.

«منطقه استراحت» فضایی برای کارمندان است که آن‌ها از طریق مراجعه به منطقه‌ی مذکور می‌توانند از محل کارِ معمول خود جدا باشند. این مکان می‌تواند برای استراحت کارکنان، صرف ناهار و حتی برگزاری جلسات غیررسمی مورد استفاده قرار گیرد. ایده‌ی فراهم آوردن چنین فضایی را به مدیر خود پیشنهاد دهید و از آن فضا در جهت استراحت در مواقعی که ناکامی یا استرس در بالاترین میزان خود قرار دارد، بهره ببرید.

جلوگیری از ناکامی در محیط کار با داشتن منطقه استراحت

با همکاران خود، خارج از محیط کار، در ارتباط باشید.

لذت بردن از یک زندگی اجتماعی سالم با همکاران،‌ می‌تواند فکر کردن به علل ناامیدی در محیط کار را آسان‌تر کند. بنابراین تا جایی که ممکن است با رویدادهای کاری خود درگیر شوید.

از بازنگری‌های منظم استقبال کنید.

برگزاری جلسه با تیم کاری، مدیر و همکاران‌تان در فواصل زمانی منظم می‌تواند فرصتی برای بحث در مورد مسائل و چیزهایی باشد که باعث ناامیدی شما شده‌اند.

telegram2 files