زوج های متاهلی که امور مالی را ادغام می کنند، ممکن است شادتر باشند و مدت بیشتری با هم بمانند.

زوج های متاهلی که امور مالی را ادغام می کنند، ممکن است شادتر باشند و مدت بیشتری با هم بمانند.

سایک نیوز به نقل از ساینس دیلی: بیتلز آهنگ معروفی با عنوان “پول نمی تواند برای من عشق بخرد” خواند، اما طبق تحقیقات دانشکده بازرگانی دانشگاه ایندیانا کلی، زوج های متاهلی که با هم امور مالی خود را مدیریت می کنند ممکن است مدت بیشتری یکدیگر را دوست داشته باشند.

تحقیقات قبلی همبستگی را نشان می‌دهد که زوج‌هایی که امور مالی خود را ادغام می‌کنند، نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کنند، شادتر هستند. اما این اولین تحقیقی است که یک رابطه علّی را نشان می‌دهد – زوج‌های متاهلی که حساب‌های بانکی مشترک دارند، نه تنها روابط بهتری دارند، بلکه کمتر بر سر پول دعوا می‌کنند و احساس بهتری نسبت به نحوه مدیریت امور مالی خانواده دارند.

جنی اولسون، استادیار بازاریابی در Kelley گفت: «زمانی که ما از افراد با طول مدت‌های مختلف رابطه نظرسنجی کردیم، آن‌هایی که حساب‌هایشان را با هم ادغام کردند، در مقایسه با افرادی که دارای حساب‌های جداگانه بودند، یا حتی کسانی که تا حدی امور مالی خود را ادغام کردند، سطوح بالاتری از اشتراک در ازدواج خود را گزارش کردند. . “آنها اغلب به ما می گفتند که بیشتر احساس می کنند “در این کار با هم هستند.”

“این بهترین شواهدی است که ما برای سوالی داریم که آینده زوج‌ها را شکل می‌دهد؛ و این واقعیت که ما این تغییرات معنی‌دار را طی دو سال مشاهده می‌کنیم، فکر می‌کنم گواهی بسیار قوی برای مزایای ادغام مالی است. با توجه به اثراتی که در اینجا می بینیم، به طور متوسط، ادغام مالی مستلزم گفتگو با شریک شما است.”

اولسون و نویسندگان همکارش 230 زوج را که در آن زمان نامزد یا تازه ازدواج کرده بودند، تحت نظر گرفتند و در طول دو سال که زندگی مشترکشان را آغاز کردند، آنها را دنبال کردند.  همه مطالعه را با حساب‌های جداگانه آغاز کردند و با تغییر احتمالی ترتیبات مالی خود موافقت کردند. این اولین ازدواج برای همه افرادی بود که در مطالعه شرکت داشتند.

سپس به برخی از زوج ها به طور تصادفی اختصاص داده شد تا حساب های بانکی جداگانه خود را نگه دارند و به برخی دیگر گفته شد که به جای آن یک حساب بانکی مشترک باز کنند. به گروه سوم اجازه داده شد که خودشان تصمیم بگیرند.

اولسون گفت، زوج هایی که به آنها گفته شد حساب های بانکی مشترک باز کنند، کیفیت روابط بالاتری را از کسانی که حساب های جداگانه داشتند گزارش کردند و افزود که ادغام باعث هماهنگی و شفافیت بیشتر اهداف مالی و درک مشترک از ازدواج می شود.

او گفت: “روابط جمعی رابطه ای است که در آن شرکا به دلیل وجود نیاز به نیازهای یکدیگر پاسخ می دهند. “من می خواهم به شما کمک کنم زیرا شما به آن نیاز دارید.” یک دیدگاه «ما» وجود دارد که ما تئوری آن را به یک حساب بانکی مشترک مرتبط می‌دانیم.»

اولسون گفت که زوج‌هایی که حساب‌های جداگانه داشتند، تصمیم‌گیری مالی را بیشتر یک مبادله می‌دانستند.

او گفت: “من به شما کمک می کنم زیرا بعداً به من کمک خواهید کرد.” “آنها در حال پیش پرداخت برای لطف های بعدی هستند، آنها مانند کسانی که دارای حساب های مشترک هستند با هم کار نمی کنند — که دارای پول مشترکی هستند — و این در روابط تجاری رایج تر است.”

اولسون گفت، با حساب های جداگانه، کسانی که در یک ازدواج بالقوه هستند ممکن است فکر کنند که ترک رابطه آسان تر است. 20 درصد از زوج های شرکت کننده مطالعه را به پایان نرساندند، از جمله درصد قابل توجهی از کسانی که پس از ادغام نکردن حساب های بانکی از هم جدا شدند. آنها هیچ تفاوت جنسیتی در نتایج پیدا نکردند.

میانگین سنی شرکت کنندگان 28 سال بود. سه چهارم سفیدپوست و 12 درصد سیاه پوست بودند. سی و شش درصد دارای مدرک لیسانس و متوسط ​​درآمد خانوار 50000 دلار بودند. زوج‌ها به‌طور متوسط ​​حدود پنج سال همدیگر را می‌شناختند و به‌طور متوسط ​​سه سال بود که با هم رابطه عاشقانه داشتند. ده درصد صاحب فرزند شدند.

telegram2 files