چند نکته برای کمک به شما در مسیر رشد شخصی

چند نکته برای کمک به شما در مسیر رشد شخصی

سایک نیوز به نقل از سای آرتیکل: وقتی صحبت از رشد شخصی می شود، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند چالش برانگیز باشد. فقط شما می توانید زمینه های بهبود را شناسایی کنید و تعیین کنید که موفقیت در این مسیر برای شما چگونه خواهد بود. برای راهنمایی در مورد این فرآیند، در اینجا هفت نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا به سمت نسخه ای بهتر از خودتان پیشرفت کنید.

  1. اهداف خود را مشخص کنید.

این سوال که چگونه روی خود کار کنید با پاسخ دادن به چند سوال شروع می شود مانند:

  • ارزش های شخصی من چیست؟
  • چه چیزی را در مورد خودم دوست دارم؟ چه چیزی را دوست ندارم؟
  • من می خواهم یک سال دیگر کجا باشم؟ پنج سال بعد چطور؟
  • برخی از علایق من چیست؟ نقاط قوت من چیست؟
  • من از چه می ترسم؟

بعد از اینکه وقت گذاشتید و دقیق‌ تجزیه و تحلیل کردید که واقعاً چه کسی هستید، از زندگی چه می‌خواهید و به کجا می‌خواهید بروید، چند هدف را تعیین کنید و یادداشت کنید که به شما کمک می‌کند ارزش‌هایتان را تجسم کنید و براساس آنها پیش بروید.

  1. ذهنیت رشد داشته باشید.

ذهنیت رشد بر خوش بینی و پیشرفت متمرکز است. شکست یا نارسایی های درک شده را به عنوان بخشی از فرآیند رشد می پذیرد و هرگز هیچ ویژگی یا استعدادی را در برابر واقعیتی ثابت یا راکد تسلیم نمی کند.
فردی که طرز فکر رشد را اتخاذ کرده است، هر محدودیت احتمالی را به عنوان پتانسیل رشد بیشتر می‌داند. استعدادها، صفات و فضایل صرفاً فطری نیستند، بلکه می توانند پرورش یابند و تقویت شوند.

  1. از اهداف کوچک شروع کنید.

فهرستی از اهداف رشد شخصی بیش از چند دستورالعمل را برای مسیر شما ارائه می‌کند، اما تمرکز روی هم‌زمان چندین هدف یا یک هدف خیلی بزرگ، روشی درست برای نزدیک شدن به رشد شخصی نیست، زیرا ممکن است این فرآیند در یک زمان بسیار طاقت‌فرسا یا بیش از حد فشرده انجام شود. یک هدف بزرگتر را به اجزای کوچکتر تقسیم کنید و از روش تنظیم هدف SMART برای واقع بینانه نگه داشتن مسیر رشد استفاده کنید.

  1. شفقت را تمرین کنید.

شما در مسیر رشد شخصی هستید تا نسخه بهتری از خود شوید، بنابراین در این فرآیند، مهم است که بیش از هر چیز با خودتان مهربان باشید. راه بهبود خود با عشق به خود شروع شد، نه با عدم احترام به خود. شما در حال برداشتن گام‌های مثبت هستید به این دلیل که به پتانسیل‌های خود ایمان دارید و می‌خواهید به طور کامل به هدف خود برسید، نه به این دلیل که فکر می‌کنید فردی کاملاً غیرقابل قبول و بد هستید.

گام‌های اشتباه و موانعی در این دوره وجود خواهد داشت، بنابراین در تمام طول مسیر، هنگام یادگیری و رشد، با خود مهربان باشید و همدردی کنید.

  1. از دیگران بیاموزید.

قبل از شما افراد زیادی بوده اند که ابزارهای ارزشمندی برای بهبود خود یاد گرفته اند و اسرار و دانش خود را با کسانی که می خواهند به همان چیزها دست یابند نیز به اشتراک گذاشته اند. در طول سفر خود به سمت رشد شخصی، تا حد امکان کتاب بخوانید، به پادکست‌های زیادی گوش دهید و با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید تا نه تنها فرصت‌های یادگیری خود را به حداکثر برسانید، بلکه خود را در جامعه‌ای غوطه‌ور کنید که به سمت همین اهداف یا اهداف مشابه پیش می روند.

  1. مسئولیت پذیری خود را حفظ کنید.

ایجاد تغییراتی که برای رشد نیاز دارید همیشه آسان نخواهد بود و شکست ها اجتناب ناپذیر هستند. اگر احساس می‌کنید که مسئولیت پذیری شما گاهی تزلزل می‌یابد، اهداف خود را بازنگری کنید و نتایج را تصور کنید تا دوباره به خودتان متعهد شوید و خود را مسئول موفقیت بدانید. هر تعهد مثبتی را که با خود دارید حفظ کنید و بدانید که ممکن است دچار لغزش شوید، اما شما تنها کسی خواهید بود که خود را در مسیر درست بازگردانده اید.

  1. قدرتمند بمانید.

در پایان روز، فقط شما می توانید خود را بهبود بخشید. رشد مستلزم تمایل به رویارویی با برخی از حقایق دشوار و مقدار زیادی پشتکار هنگام انتخاب بهتر برای توسعه توانایی ها و نقاط قوت خود است. این مسئولیت ممکن است سنگین به نظر برسد، اما در نهایت، پیشرفت شخصی به شما این اعتماد به نفس را می‌دهد که به خودتان و توانایی‌تان در برداشتن گام‌های معنادار برای تحقق پتانسیل‌هایتان ایمان داشته باشید. فرصت کار روی خودتان یک موهبت است و با این رویکرد، شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

telegram2 files