نشانه های اصلی که ممکن است به مشاوره نیاز داشته باشید.

نشانه های اصلی که ممکن است به مشاوره نیاز داشته باشید.

چرا بهتر است به درمان و مشاوره فکر کنیم؟

سایک نیوز به نقل از سای آرتیکل: تماشای مبارزه یکی از عزیزان با مشکلات روانی یا گذراندن دوران سختی در زندگی می تواند دشوار باشد. به همین دلیل، تشویق آنها به بررسی گزینه های مشاوره مهم است.

هیچ شرمی در درخواست کمک وجود ندارد. مشاوره، گفتار درمانی یا به سادگی درمان می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص اگر شما یا عزیزانتان دوره سختی را پشت سر می گذارید. این به افراد فضای امن و محرمانه ای می دهد تا مسائل گذشته را بررسی کنند، علت اصلی آنها را کشف کنند، در مورد مبارزات شخصی صحبت کنند و راه حل های سالم بیابند.

از سوی دیگر، اگر با مشکلاتی روبرو هستید که بر بخش‌های زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد، مطالعه در مورد اینکه چگونه درمان می‌تواند مفید باشد، ممکن است انگیزه‌تان را برای انجام کار و جستجوی کمک بیشتر کند. می‌توانید به خدمات سلامت روان در محل خود نگاه کنید، درمانگران احتمالی را بررسی کنید، یا از گزینه‌های مشاوره به صورت آنلاین استفاده کنید.

نشانه هایی برای دریافت درمان

افراد در مقطعی از زندگی خود استرس، مشکلات مالی، مشکلات عاطفی یا مشکلات روابط را تجربه می کنند. در حالی که برخی می توانند این موارد را به طور سالم مدیریت کنند، برخی دیگر ممکن است به حمایت بیشتری از یک متخصص نیاز داشته باشند. اگر نمی‌دانید که آیا به مشاوره نیاز دارید یا خیر، در زیر برخی از علائم رایج را که باید در نظر بگیرید آورده شده است.

1. شما قادر به حفظ روابط نیستید.

مردم به دلایل مختلف به دنبال درمان هستند، اما یکی از موضوعات غالب، ناامیدی های اجتماعی است. اگر با یک مشکل سلامت روان دست و پنجه نرم می کنید، حفظ روابط از قبل موجود یا ایجاد روابط جدید می تواند بسیار دشوار باشد.

استرس کنترل نشده و افکار منفی می تواند از طریق خشم، تحریک پذیری یا گوشه گیری ظاهر شود و در نتیجه احتمالاً به روابط آسیب برساند. به همین ترتیب، ناامنی می تواند باعث شود که برای تسکین عاطفی شدیداً به دوستان خود متمایل شوید یا خود را منزوی کنید. اگرچه، هر یک از این دو استراتژی مقابله ای توصیه نمی شود.

وابستگی صرف به شخص دیگری ممکن است باعث شود که نسبت به خود ناامن تر شوید و در نتیجه عزت نفس کاهش یابد. همچنین ممکن است شخص دیگر به دلیل خستگی ناشی از دریافت این ناامیدی ها و گوش دادن به این احساسات منفی، تمایل به کناره گیری داشته باشد، که ممکن است باعث درگیری بیشتر در رابطه شود.

مشکلی برای در میان گذاشتن مشکلات عاطفی خود با دوستان و خانواده مورد اعتمادتان وجود ندارد. با این حال، اگر به نظر می رسد که این مسائل تکراری بر روابط قبلی شما تأثیر می گذارد، شاید زمان آن رسیده است که از یک متخصص حمایت عاطفی دریافت کنید.

از سوی دیگر، اگر فکر ‌کنید دیگران ممکن است احساسات شما را درک نکنند، این ترس ممکن است شما را از خانواده و دوستان دور کند. دیوارهای ساختمان ممکن است به عنوان آخرین راه حل برای محافظت از خود در برابر تجربه شرم و آسیب پذیری در نظر گرفته شود.

اگر این اتفاق برای شما رخ می دهد، بحث کردن درباره این مشکلات با یک مشاور یا درمانگر می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را درک کنید و آنها را بهتر بسازید. با رفتن به جلسات درمان، می توانید به سلامت با این تجربیات کنار بیایید، بنابراین می توانید یاد بگیرید که چگونه احساسات خود را به اشتراک بگذارید. بنابراین، می‌توانید با ناامیدی‌هایتان بهتر کنار بیایید تا در روابط شما نفوذ نکند.

در صورت موفقیت، این می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس خود را بازیابی کنید، روابط سالم را حفظ کنید و شکل دهید. افرادی که در اطراف شما هستند همچنین می توانند از شما حمایت کافی کنند زیرا به تدریج بر مشکلات خود غلبه می کنید و احساسات را به طور مؤثر کنترل می کنید.

2. شما بسیار آشفته و مضطرب شده اید.

آشفتگی فوق العاده می تواند شما را کلافه کند. این احساس شدید می تواند ناشی از مجموعه ای از چیزها باشد، مانند استرس، مشکلات مالی، مشکلات روابط و موارد دیگر. وقتی نمی توانید این بار را مدیریت کنید، امی تواند سلامت روانی شما را کاهش دهد و مشکل را بدتر کند.

اگر زیاد یا در جنبه های مختلف با مشکل مواجه شده اید، بهتر است از یک متخصص کمک بخواهید تا بتوانید با مشکلات خود کنار بیایید. از طریق مشاوره، می‌توانید توانایی کنترل موقعیت‌ها، تفکر منطقی و انجام کارهای روزانه را به دست آورید.

3. اشتهای شما تغییر کرده است.

نشانه دیگری که ممکن است نیاز به حمایت حرفه ای داشته باشید، زمانی است که اشتهای شما به طور ناگهانی تغییر می کند. زمانی که افراد تحت فشار استرس قرار می گیرند، تمایل به خوردن بیشتر یا کمتر دارند.

خوردن بیش از حد معمول ممکن است باعث شود زمانی که احساس می کنید کنترلی بر زندگی خود ندارید احساس کنید که کنترل احساسات خود را به دست آورده اید. این یک پاسخ مقابله ای است که به شما کمک می کند در پریشانی خود تسکین پیدا کنید. به نوعی، پرخوری به شما این امکان را می دهد که احساسات منفی خود را تسکین دهید و خلاء عاطفی را پر کنید.

علاوه بر این، افرادی که با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند ممکن است دلیلی برای مراقبت از خود پیدا نکنند و در نتیجه اشتها کاهش یابد. به عنوان مثال، افرادی که از افسردگی رنج می برند ممکن است انرژی کمی داشته باشند و علاقه کمتری به تهیه وعده های غذایی یا یافتن آرامش در غذا داشته باشند. با توجه به چیزهای زیادی که در ذهن آنها می گذرد، ممکن است خوردن کمترین اولویت آنها باشد. همه اینها می تواند منجر به کاهش وزن ناخواسته شود.

اگر متوجه این الگوهای غذایی شدید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که وضعیت خود را ارزیابی کرده و به دنبال کمک حرفه ای باشید. چه علت مشکل موقعیتی باشد و چه به یک بیماری سلامت روان مرتبط باشد، مشاوره می تواند به شما کمک کند تا به احساسات خود بهتر پاسخ دهید. یک مشاور مورد اعتماد و دارای مجوز می تواند به شما در رفع این احساسات منفی کمک کند. بنابراین، ممکن است بتوانید کنترل خود را پس بگیرید و راه های بهتری برای تغذیه احساسات خود بیابید.

4. خواب بی کیفیتی را تجربه می کنید.

افراد مضطرب ممکن است خوابیدن برایشان مشکل باشد. از سوی دیگر، کسانی که افسردگی را تجربه می کنند ممکن است خواب را راهی برای فرار از افکار منفی و استرس های روزانه بدانند.

هر یک از این شرایط می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد، که بر عملکرد اجتماعی و روزانه شما نیز تأثیر می گذارد. خواب کم نیز می تواند علائم را بدتر کند. به عنوان مثال، خواب کمتر می تواند شما را تحریک پذیرتر و مضطرب تر کند.

در حالی که طولانی‌تر خوابیدن در روزهای پر استرس طبیعی است، مهم است که تشخیص دهیم آیا این الگوی خواب عجیب نشانه‌ای از یک مشکل عمده سلامت روان است یا خیر. اگر این را تجربه می کنید، بهتر است مکث کنید و درمان های مشاوره ای را در نظر بگیرید. با شرکت در درمان، می توانید در مورد دلایل مبارزات خود بیاموزید. بنابراین، شما می توانید به جای اینکه همه اینها را در خواب دفن کنید، راه هایی برای مقابله سالم پیدا کنید.

در نهایت، اگر تمام یا یکی از علائم بالا را تجربه کرده اید، وقت آن رسیده است که به دنبال درمان باشید. با رفتن به درمان می توانید مهارت های عملی و راهکارهای مقابله ای سالم را بیاموزید. از این رو، می توانید به استرس های روزانه پاسخ دهید و چالش ها را به طور موثرتری مدیریت کنید.

telegram2 files