بازی های ویدیویی هیچ آسیبی به توانایی‌های شناختی کودکان خردسال وارد نمی‌کنند.

بازی های ویدیویی هیچ آسیبی به توانایی‌های شناختی کودکان خردسال وارد نمی‌کنند.

سایک نیوز به نقل از دانشگاه هیوستون: یافته‌های پژوهشی جدید ترس‌هایی را که سال‌هاست والدین شنیده‌اند را به چالش می‌کشد که کودکانی که ساعت‌ها به بازی‌های ویدیویی می‌پردازند یا بازی‌هایی با ژانرهای خاص را انتخاب می‌کنند، نتایج ناسالمی را در توانایی شناختی خود نشان میدهند.

جی ژانگ، دانشیار برنامه درسی و آموزش در کالج آموزش دانشگاه هیوستون و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی می‌گوید: مطالعات ما بدون توجه به مدت زمانی که بچه‌ها بازی می‌کنند و چه نوع بازی‌هایی را انتخاب می‌کنند، چنین پیوندهایی پیدا نکرد.

برای رسیدن به نتایج، محققان عادات بازی ویدیویی 160 دانش‌آموز ‌نوجوان مدارس دولتی شهری (70 درصد از خانواده‌های کم درآمد) را بررسی کردند که نشان‌دهنده گروه سنی کمتری است که در تحقیقات قبلی مطالعه شده است. دانش‌آموزان شرکت‌کننده گزارش دادند که به طور متوسط ​​2.5 ساعت در روز بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، که پرکار‌ترین گیمرهای این گروه روزانه 4.5 ساعت وقت می‌گذارند.

این تیم به دنبال ارتباط بین بازی های ویدیویی دانش آموزان و عملکرد آنها در آزمون استاندارد شده توانایی شناختی 7، معروف به CogAT بود که مهارت های کلامی، کمی و غیرکلامی / فضایی را ارزیابی می کند. CogAT برخلاف نمرات گزارش شده توسط معلم یا ارزیابی های یادگیری خود گزارش شده که پروژه های تحقیقاتی قبلی بر آن تکیه کرده اند، به عنوان یک معیار استاندارد انتخاب شد.

می جادالا، استاد دانشکده، گفت: “به طور کلی، نه مدت زمان بازی و نه انتخاب ژانرهای بازی ویدئویی با معیارهای CogAT همبستگی معنی‌داری نداشتند. این نتیجه علیرغم آنچه که فرض شده بود، هیچ ارتباط مستقیمی بین بازی ویدیویی و عملکرد شناختی نشان نمی‌دهد.”

اما این مطالعه جنبه دیگری از موضوع را نیز آشکار کرد. انواع خاصی از بازی‌ها که به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های شناختی سالمی را ایجاد کنند، علی‌رغم پیام‌های تبلیغاتی بازی‌ها، هیچ تأثیر قابل‌اندازه‌گیری نداشتند.

سی شاون گرین، پروفسور دپارتمان می گوید: «مطالعه کنونی نتایجی را نشان داد که با تحقیقات قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد انواع بازی هایی که به نظر می رسد عملکردهای شناختی را در بزرگسالان جوان افزایش می دهند، تأثیر یکسانی در کودکان بسیار کوچکتر ندارند.

“نتایج مطالعه نشان می دهد که والدین احتمالاً نیازی به نگرانی چندانی در مورد مشکلات شناختی در میان کودکان عاشق بازی های ویدیویی تا کلاس پنجم ندارند. مقادیر معقول بازی های ویدیویی چون برای کودکان لذت بخش است، مناسب است. ژانگ گفت: وقتی صحبت از بازی‌های ویدیویی به میان می‌آید، یافتن زمینه‌های مشترک بین والدین و بچه‌های خردسال به اندازه کافی دشوار است. حداقل اکنون می‌دانیم که یافتن تعادل در رشد کودک کلید اصلی است و نیازی نیست بیش از حد نگران بازی‌های ویدیویی باشیم.

telegram2 files