برگزاری کارگاه‌های آموزشی بر اساس اطلس ازدواج و طلاق کشور

برگزاری کارگاه‌های آموزشی بر اساس اطلس ازدواج و طلاق کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: استان‌ها در مدت باقی مانده از سال، کارگاه‌های آموزشی را بر اساس آیین‌نامه و اطلس ازدواج و طلاق کشور برگزار کنند.

سایک نیوز به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر در نشستی تخصصی با کارشناسان امور جوانان استان ها با اشاره به تکلیف قانونی وزارت ورزش و جوانان در آموزش های پیش از ازدواج اظهار داشت: بر اساس کتابچه روند تحولات ازدواج و طلاق کشور، ۱۹۳ شهرستان دچار مشکل هستند؛ باید تمرکز را روی این نقاط بیشتر کنیم و کارگاه های بیشتری در این شهرستان ها برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: تهیه و تدوین این اطلس در ایران بی همتا است؛ به طوری که وزارت کشور و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پس از ارائه ما از این اطلس استفاده می کند.

متقی فر با بیان این که اثرگذاری در شهرستان های کوچک بسیار بیشتر است، افزود: خواهش می‌کنم در مدت باقی مانده از سال کارگاه های آموزشی را بر اساس آیین نامه و اطلس ازدواج و طلاق با اولویت ۱۹۳ شهرستان مشکل دار برگزار کنید.

وی افزود: از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره حدود هشت هزار اسم روانشناس گرفتیم و روانشناسان هر استان را به ادارات کل ورزش و جوانان استان ها معرفی کردیم تا از آنها برای ایجاد دفتر مشاوره دعوت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: در شهرستان های کوچک ایجاد مرکز مشاوره امکان پذیر نیست، اما ایجاد دفتر مشاوره شدنی است و تا پایان امسال باید در ۱۹۳ شهرستان مشکل دار در ازدواج و طلاق حداقل یک دفتر مشاوره ایجاد شود.

وی ادامه داد: در موضوع بند الف تبصره ۱۸(تسهیلات اشتغال زایی) ۱۵ درصد تسهیلات اشتغال زایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافته است که از این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای ایجاد و توسعه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده اختصاص یافته است.

متقی فر گفت: مراکز مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان به اذعان دستگاه های نظارتی از بهترین مراکز مشاوره کشور هستند.وی در خصوص قرارگاه جمعیت و فرزندآوری هم توضیح داد: در این حوزه هم استان ها باید گروه های فعال در حوزه جمعیت و فرزند آوری اعم از سمن های وزارت ورزش و جوانان، سمن های وزارت کشور، گروه های جهادی و مردمی و… را شناسایی و سپس توانمندسازی کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعدی، یک رویداد جامعه پرداز اجرا می شود، اولین رویداد به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد و در نهایت این گروه ها حمایت و شبکه سازی می‌شوند، که مقرر شده است ۳۰ درصد بودجه ما به حمایت از این گروه ها اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با تاکید بر مستند سازی و گزارش از فعالیت های انجام شده در استان ها، افزود: همکاران در استان ها حتما از همه فعالیت های انجام شده گزارش و مستندات تهیه کنند تا بتوانیم از عملکرد آنها حمایت کنیم.

telegram2 files