بازی دفاع از قلعه با هدف محافظت از مغز در برابر مواد مخدر تولید شد.

بازی دفاع از قلعه با هدف محافظت از مغز در برابر مواد مخدر تولید شد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر از تولید بازی رایانه‌ای دفاع از قلعه؛ ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: بازیکن در این بازی وظیفه محافظت از مغز خود در برابر حملات مواد مخدر را به عهده دارد.

به گزارش سایک نیوز از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر، افزود: با توجه به تاکیدات دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اولویت امر پیشگیری در سال ۱۴۰۰ و همچنین لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در این عرصه، بازی رایانه‌ای دفاع از قلعه برای سیستم عامل اندروید با حمایت ستاد و توسط دانشگاه علم و صنعت تولید و آماده انتشار در بسترهای گوناگون است.

وی ادامه داد: گیمر در این بازی وظیفه محافظت از مغز خود در برابر حملات مواد مخدر را بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد با بیان اینکه بازی‌های سبک دفاع از قلعه (Tower Defense) یکی از زیرمجموعه‌های سبک استراتژیک محسوب می‌شود، افزود: این بازی‌ها با حذف کردن المانهایی از سبک استراتژیک که یکی از پیچیده‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود، تولید شده و به روی مخاطبین عمومی و غیر حرفهای تمرکز می‌کند.

اسماعیلی گفت: مدل انتشار بازی به صورت رایگان (Premium) بوده و گروه اصلی مخاطبین نیز کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۰ ساله هستند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد اظهار داشت: در مورد محتوای بازی نیز می توان گفت که مواد مخدر در پایین‌ترین لایه‌ خود ترکیبات شیمیایی‌ هستند که با ورود به بدن روی اندام‌های مختلف مانند مغز، سیستم عصبی و غیره، تاثیرات مختلفی می‌گذارند که از نظر علمی، کاملا شناخته شده و نمایش این تاثیرات، به عنوان مبنای گیم پلی این بازی در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی افزود: در بازی دفاع، نقشه‌های هر مرحله به نوعی بخشی از اندام‌های داخلی بدن را تداعی کرده و ترکیباتی که با مصرف مواد مخدر در این اندام‌ها تولید می‌شود، به صورت هیولاهای کوچکی که به عنوان دشمن در هر مرحله به بازیکن حمله می‌کنند نمایش داده خواهند شد. در این بازی، بازیکن به مرور و با پیشرفت در بازی، با حقیقت این ترکیبات و اثرات سوء و مخرب آن‌ها آشنا می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه بر وسوسه پس از ترک اعتیاد غلبه کنیم؟

افزایش تعرفه درمان اعتیاد در سال جاری / اجرای آزمایشی درمان تخصصی اعتیاد کودک و نوجوان

 

telegram2 files