آموزش مهارت های زندگی در نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی

آموزش مهارت های زندگی در نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی

مرحله دوم اعزام زوج های دانشجو در نوزدهمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی به مشهد مقدس آغاز شد.

حسین جوادی، مدیر طرح ملی همسفر تا بهشت، اعلام کرد: در مرحله اول، ۱۸ کاروان از زوج های دانشجو در حدود حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ زوج، از ۲۳ دی ماه تا ۱۷ اسفند ماه ۹۴ به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) حضور یافته و از برنامه های معنوی، فرهنگی و آموزشی این طرح بهره مند شدند.

مدیر طرح ملی همسفر تا بهشت ادامه داد: در مرحله دوم این طرح نیز که از ۲۵ فروردین تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد مابقی زوج های دانشجویی که در این تاریخ از برنامه کاروان ها ثبت نام  کرده اند در این مراسم حضور خواهند یافت.

وی گفت: در نوزدهمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی حدود ۳۵ هزار زوج دانشجو که تاریخ عقد آنان در بازه زمانی مهرماه ۹۳ تا مهرماه ۹۴ بوده است، ثبت نام کردند. مدیر طرح ملی همسفر تا بهشت یادآور شد: برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه مهارت های زندگی نیز یکی دیگر از برنامه های مهم این مراسم است که در طی آن اساتید مطرح مسائل خانواده در دو کارگاه جداگانه به بیان تفاوت های بنیادین زن و مرد و بهداشت روابط جنسی می پردازند؛ ضمن آنکه مشاورین مجربی نیز در هتل های محل اسکان زوج ها برای ارائه خدمات مشاوره ای مستقر هستند.

وی با اشاره به برنامه های ستاد ازدواج دانشجویی برای ارتباط مستمر با زوج ها به منظور ارتقاء سطح دانسته های لازم در زندگی مشترک نیز گفت: امسال علاوه بر تداوم دوره های آموزشی مجازی که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می شود، سایت ویژه ای با عنوان همسفر تا بهشت و نرم افزار های ویژه تلفن همراه نیز طراحی شده است.

وی برگزاری مراسم جشن ازدواج، جلسه پرسش و پاسخ در رابطه با مسائل مرتبط با زندگی مشترک، مسابقات قرآنی و فرهنگی را از دیگر برنامه های این مراسم اعلام کرد.

جوادی خاطرنشان کرد: این سایت به این منظور تهیه شده تا ارتباط زوج ها با اساتید و مشاوران حفظ شود تا در صورت بروز سوالات احتمالی و نیاز به مشاوره بتوانند از دانش متخصصان مرتبط استفاده کنند.

mehrnews.com


telegram2 files