کاهش آمار طلاق و آموزش مهارت های زندگی به زوجین

کاهش آمار طلاق و آموزش مهارت های زندگی به زوجین

کاهش آمار طلاق از طریق آموزش مهارت های زندگی امری است که می تواند در بهبود کیفیت زندگی زوجین تأثیر گذار باشد. هادی هاشمیان، رئیس دادگستری کل گلستان، رشد طلاق های توافقی در جامعه را نگران کننده بیان کرد و اظهار داشت: این مساله باید آسیب شناسی شود.
وی همچنین با یادآوری اینکه میزان طلاق تواقفی طی سال جاری افزایش داشته است، افزود: سال گذشته در همین مدت حدود دو هزار و ۳۰۰ مورد طلاق توافقی در استان ثبت شد.
رئیس دادگستری کل گلستان با بیان اینکه بیشتر طلاق های زوجین در سال های اول زندگی ثبت می شود از اجرای موفقیت آمیز طرحی خبر داد که با اجرای آن میزان طلاق زوجین به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

کاهش آمار طلاق و آموزش مهارت های زندگی به زوجینوی افزود: در این طرح که به صورت آزمایشی در علی آبادکتول اجرا شد بیش از یک هزار زوج این شهر در مدت ۱۵ ماه آموزش های مربوط به مهارت های زندگی خانوادگی را فرا گرفتند.
هاشمیان اضافه کرد: از گروهی که در قالب این طرح آموزش دیدند فقط یک زوج از هم جدا شدند.
به گفته وی تجربه نشان داده است زمانی که اطلاعات افراد بیشتر شود ورودی پرونده ها نیز به همان نسبت کاهش پیدا می کند.
رئیس دادگستری کل گلستان افزود: هم اکنون زمانی زوجین به دستگاه قضایی برای طلاق مراجعه می کنند که اختلافات بحرانی شده است و در این مرحله مراکز مشاوره نیز کارآیی چندانی نداشته و سازش بین زوجین سخت می شود.


telegram2 files