ثبت طلاق توافقی بدون مراجعه به مشاوره ممنوع است

ثبت طلاق توافقی بدون مراجعه به مشاوره ممنوع است

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری فانوس, مهدی میرمحمدصادقی ،معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی, بیان کرد: مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده در راستای کاهش طلاق، دیگر امکان ثبت طلاق توافقی بدون مراجعه به مشاوره وجود ندارد.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: با اجرای این طرح و بررسی های صورت گرفته تاثیرات مثبت خدمات مشاوره ای مشخص شد به طوریکه در سال ۹۵ با استفاده از مشاوره های روانشناسی، ۲۵ درصد از زوج ها صلح و سازش کرده اند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح نه تنها گام مثبتی در راستای کاهش طلاق خواهد بود بلکه از صرف هزینه های ناشی از آن  نیز جلوگیری می کند چرا که این افراد در جریان روند جدایی، مجبور به پرداخت هزینه های طلاق از تمبر تا … بوده و پس از آن هزینه های هنگفت رهن، اجاره و تامین مایحتاج زندگی را پیش روی خود دارند.

معاون مشاوره و امور روانشناختی تاکید کرد: به دلیل اهمیت بحث ازدواج و طلاق، در تلاش هستیم تا مشاوران این حوزه از درجه علمی قابل توجهی برخوردار بوده و طی مکانیزم مشخص، از کارشناسان رسمی خانواده در دادگستری باشند.

میر محمدصادقی در پایان گفت: بنابراین با تاسیس یک واحد مستقل در مراکز مشاوره به‌ منظور نظارت برعملکرد افراد جذب ‌شده، بهتر می توان به امورات رسیدگی کرد.

بیشتر بخوانید


telegram2 files