رتبه دوم خشونت خانگی در میان پرونده‌های قضایی

رتبه دوم خشونت خانگی در میان پرونده‌های قضایی
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: خشونت خانگی رتبه دوم و سوم را در پرونده‌های قضایی دارد.

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، حسن موسوی چلک در همایش «سلامت اجتماعی» با بیان اینکه سلامت اجتماعی یکی از مؤلفه‌های موثر در جامعه است، افزود: سلامت اجتماعی گاهی جسمی، روانی و اجتماعی است اما از هر زاویه‌ای که به آن نگاه شود باید در جامعه فراگیر شود.

وی ادامه داد: در بهزیستی نگاه ما فراتر از یک نگاه تک بعدی است و مرز گذاشتن در مسائل اجتماعی درست نیست. زمانی می‌توانیم بگوییم سلامت اجتماعی ایجاد شده که مردم رضایت بیشتری داشته و احساس کنند آسیب‌ها کمتر شده است و غفلت از این موضوع هزینه‌های زیادی برای کشور خواهد داشت.

موسوی گفت: وجود ۱۵ میلیون پرونده قضایی و اینکه خشونت خانوادگی رتبه دوم و سوم را در پرونده‌های قضایی دارد و اگر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور داریم نشان‌دهنده این است که سلامت اجتماعی دچار اخلال شده و باید برای آن هزینه کنیم.

موسوی گفت: فقر دانش بومی در حوزه سلامت اجتماعی بسیار عمیق شده است و اگر در بسیاری از مسائل ورود نکردیم چون شناختی از ظرفیت آن نداشته‌ایم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: نیاز است که به صورت مستمر سلامت اجتماعی سنجیده شود که متاسفانه در حوزه اجتماعی این خلاء وجود دارد.

بیشتر بخوانید


telegram2 files