فقدان آگاهی از مهارت‌های ارتباطی عامل بروز خشونت درخانواده‌ها است

فقدان آگاهی از مهارت‌های ارتباطی عامل بروز خشونت درخانواده‌ها است
 مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: فقدان آگاهی نسبت به مهارت های ارتباطی و عدم برقراری ارتباط موثر، عامل بروز خشونت و آسیب در خانواده ها است.

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، فریبا درخشان پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح نخستین مرکز خانه امن استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: با توجه به آن که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، باید اقدامات مقابله ای در زمینه خشونت علیه آنان گسترش یابد.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: البته وضعیت زنان ایران در مقایسه با کشورهای آسیایی و منطقه بهتر است اما ارزیابی ها حاکی از آن است که اغلب خانواده ها از حداقل مهارت های زندگی و ارتباطی موثر بهره مند هستند.

درخشان خاطرنشان ساخت: به همین منظور در حال حاضر توانمندسازی روانی و اجتماعی محور اصلی کار بهزیستی است تا افراد به واسطه این مهارت ها نقش های اجتماعی خود را به خوبی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تدوین طرح اجرایی در این زمینه از سال ٩٣ آغاز و در سال گذشته برای اجرا ابلاغ شد و به این منظور برای مددکاران و روانشناسان دوره های آموزشی برگزار شده است، در واقع سازمان بهزیستی در حوزه خدمات اجتماعی به زنان، بیش از پیش قدم برداشته اما هنوز به کارهای اصولی زیادی برای رسیدن به شرایط مطلوب نیاز است.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در همین راستا غربالگری بروز خشونت در خانواده ها از سال گذشته آغاز شد که نتایج آن در هر استان متفاوت بود اما به این نتیجه دست یافتیم که ٨٠درصد قربانیان خشونت های خانوادگی زنان هستند.

درخشان عنوان کرد: حمایت از زنان در معرض خشونت و یا خشونت دیده با محوریت حفظ خانواده و تحکیم این نهاد در اولویت کار سازمان بهزیستی قرار دارد و در این راستا خانه های امن در ۱۴ استان کشور راه اندازی شده است تا در کنار حمایت های لازم، مشاوره به این آسیب دیدگان را نیز دنبال کند و به آنها در رابطه با مهارت های ارتباطی آگاهی بخشد.

گفتنی است خانه امن زنان استان مرکزی در اراک، توسط بخش خصوصی و بهزیستی با اعتبار یک میلیارد ریال در فضایی به وسعت ٣٠٠ مترمربع احداث شده و دارای پزشک، روانپزشک، مشاور، کارشناس حقوقی، مددکار و فضای اسکان زنان خشونت دیده است که امکان اسکان برای دو تا چهار ماه در آن فراهم است.

بیشتر بخوانید


telegram2 files