کشور از مرز بحران در حوزه اعتیاد گذر کرده است/شناسایی ۵۴۰ نوع ماده مخدر و محرک

کشور از مرز بحران در حوزه اعتیاد گذر کرده است/شناسایی ۵۴۰ نوع ماده مخدر و محرک

 

جانشین مدیرکل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: با تاسف باید گفت کشور ما از مرز بحران در حوزه اعتیاد گذر کرده است و این مسئله باید به جد از سوی مسولان پیگیری شود.

 

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، احمد ربیع زاده در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان افزود: مواد مخدر و اعتیاد سومین بحران جهانی است و اولین آسیب اجتماعی در کشور ما، اعتیاد به مواد مخدر عنوان محسوب می شود.

وی گفت: سیستان و بلوچستان پیشانی ورودی مواد مخدر به کشور و معبر ترانزیت مواد مخدر به اروپا و سایر نقاط جهان است.

ربیع زاده بیان کرد: ما قطعا اطلاعات کافی درباره مشکلات قضایی، سیاسی،امنیتی، اجتماعی و قبیله ای از این استان داریم و قطعا با این وجود کارهای بسیاری هم در زمینه معضلات مبارزه با مواد مخدر در این استان انجام شده است.

جانشین بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با اشاره به افغانستان بیان کرد: همسایگی با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر که ۲۴استان آن درگیر کشت تریاک هستند، معضل بزرگی برای سیستان و بلوچستان به شمار می رود.

وی ازدیاد فرزندان بی سرپرست اتباع پاکستانی و افغانستانی، پایین بودن سطح سواد و همسایگی با کشور افغانستان را از جمله دلایل افزایش مصرف مواد مخدر در استان برشمرد.

وی گفت: برای رهایی کشور از منجلاب اعتیاد در وهله اول لازم است تا اطلاعات و شناخت خودمان را در حوزه مواد مخدر و محرک افزایش دهیم.

ربیع زاده گفت: در حال حاضر۵۴۰ نوع ماده مخدر و محرک شناسایی شده که روز به روز هم بر  این تعداد افزوده می شود و این اوج خطر را برای ما گوشزد می کند.

این مقام مسئول افزایش آگاهی خانواده ها، حساس کردن آنها به آثار مخرب مواد مخدر و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه اطلاع رسانی را تنها راه نجات کشور از منجلاب اعتیاد عنوان کرد.

وی گفت:طبق اطلاعات به دست آمده، ۸۰ درصد سرقت های خرد و ۵۳ درصد طلاق ها مربوط به اعتیاد می شوند و ۴۷ درصد اعتیاد نیز ناشی از بیکاری است.

بیشتر بخوانید


telegram2 files